سپاه پاسداران: روح‌الله زم مسئول آمدنیوز را دستگیر کردیم, کانال تلگرامی آمد نیوز به کنترل اطلاعات سپاه در آمد

By | ۱۳۹۸-۰۷-۲۲

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای خبر از دستگیری روح‌الله زم “مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز” داده و نوشته “سازمان اطلاعات سپاه” او را در یک عملیات “اطلاعاتی هوشمندانه” دستگیر کرده است.

سپاه پاسداران در این اطلاعیه مدعی شده که توانسته “سرویس های اطلاعاتی دشمن” را در این دستگیری شکست دهد.

روح‌الله زم، فرزند محمدعلی زم، روحانی شناخته شده ایرانی پس از حوادث انتخابات ۱۳۸۸ از ایران برای مدتی دستگیر و سپس از کشور خارج شد به مالزی رفت و سپس به فرانسه رفت و در آنجا سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) را راه‌اندازی کرد.

در سالهای اخیر روح‌الله زم اعلام کرده بود که مدیریت کانال آمد نیوز را واگذار کرده است و سردبیر آن نیست، ادعایی که از طرف مقامات ایرانی پذیرفته نشده بود.

در اطلاعیه سپاه آمده که آقای زم “حربه‌ی فریب اطلاعاتی” و با “غافلگیری” دستگیر شده است.

سپاه پاسداران کانال آمد نیوز را در جهت “ایجاد آشوب و ناآرامی” در کشور دانسته و مدعی است که آقای زم را “به داخل کشور هدایت و بازداشت” کرده است.

تا این لحظه هیچگونه جزییاتی از نوع دستگیری و محل دستگیری آقای زم به جز آنچه که در اطلاعیه سپاه آمده منتشر نشده است.

کانال تلگرامی آمد نیوز در جریان اعتراضات دی‌ماه سال ۹۶ بیش از ۲ میلیون عضو داشت و نقش قابل توجهی در آن زمان ایفا کرد، مقامات ایران در همان زمان از تلگرام خواسته بودند که این کانال را مسدود کنند.

پس از آن جمهوری اسلامی پدر روح‌الله زم را که معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه ی شورای عالی مناطق آزاد بود، برکنار کرد و در سالهای اخیر نیز چندین بار خانواده و بستگان وی مورد تهدید و بازداشت قرار گرفته بودند.

دو هفته پیش سرتیپ هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین الملل ناجا اعلام کرد که از طریق اینترپل بدنبال استرداد روح‌الله زم به ایران هستند.

بی بی سی:

“کانال تلگرامی آمد نیوز به کنترل اطلاعات سپاه در آمد”

زیتون- سپاه پاسداران در بیانیه‌ای از دستگیری روح الله زم خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران دقایقی پیش در بیانیه‌ای با اعلام خبر عملیات دستگیری روح الله زم٬ مدعی شد که او طی عملیات «پیچیده و حرفه‌ای» بازداشت شده است.

بنابر این اطلاعیه زم ابتدا به ایران آمده و سپس دستگیر شده است.

به رغم اینکه روح‌الله زم بارها هرگونه ارتباطی را با کانال تلگرامی آمدنیوز تکذیب کرده بود٬ در اطلاعیه سپاه از او با عنوان مدیر این کانال تلگرامی نام برده شده بود.

پس از بازداشت روح‌الله زم٬ کانال تلگرامی آمد نیوز نیز به کنترل اطلاعات سپاه در آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *