جلال محمود زاده: ۹۰ درصد از گوجه فرنگی تولید شده روی دست کشاورزان مانده است

By | ۱۳۹۸-۰۷-۲۶
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کشاورزان غرب کشور محصول گوجه فرنگی خود را برداشت نکردند،گفت:پایین بودن قیمت باعث می‌شود کشاورزان سال آینده کمتر به سمت کشت محصولاتی مانند گوجه فرنگی بروند.

جلال محمود زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص خرید توافقی و حمایتی 240 هزار تن گوجه فرنگی به قیمت 950 تومان، گفت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوجه فرنگی حداقل یک هزار و 500 تومان است، کشاورزان عمدتا به صورت خانوادگی بر روی مزرعه کار می‌کنند در صورت محاسبه قیمت نیروی کار کشت گوجه فرنگی صرفه اقتصادی ندارد.

قیمت مناسب خرید حمایتی گوجه فرنگی یک هزار و 500 تومان است

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گوجه فرنگی باید با قیمت حدودا یک هزار و 500 تا 2 هزار تومان از کشاورزان خریداری شود، ادامه داد: حجم گوجه فرنگی خریداری شده در قالب خرید حمایتی و توافقی با توجه به میزان تولید این محصول کافی نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امکان خرید محصولات کشاورزی بیشتری با توجه به امکانات سازمان تعاونی روستایی وجود دارد، عنوان کرد: تناژ گوجه فرنگی خریداری شده به صورت حمایتی و توافقی 10درصد از محصول تولید شده است و باقی مانده بر روی دست کشاورزان است.

کشاورزان غرب کشور محصول گوجه فرنگی خود را برداشت نکردند

وی با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان غرب کشور به دلیل پایین بودن قیمت گوجه فرنگی و عدم صرفه اقتصادی محصول خود را برداشت نکرده‌اند، تصریح کرد: پایین بودن قیمت باعث می‌شود کشاورزان سال آینده کمتر به سمت کشت محصولاتی مانند گوجه فرنگی بروند این موضوع باعث کمبود در بازار می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: دولت باید با پرداخت یارانه و بسته‌های حمایتی از زیان کشاورزان و توقف تولید محصولات کشاورزی جلوگیری کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *