دستگیری یکی از عوامل جمهوری اسلامی در سوئد

By | ۱۳۹۸-۰۷-۲۶

یکی از عوامل ترور جمهوری اسلامی در کشورهای اروپایی در سوئد دستگیر شد.

روزنامه آفتون بلادت نوشت: مرد ۴۶ساله توسط پلیس امنیتی سوئد دستگیر و در ۷ماه گذشته در بازداشت بوده است. اطلاعات جدید او را به یک سری حملات جمهوری اسلامی در چندین کشور اروپایی متصل می‌کند. مأموریت او شناسایی را به‌عهده داشته است.

این روزنامه می‌افزاید: یکی از مدارکی که هنگام دستگیری جاسوس رژیم آمده خبرنگار یک کانال تلویزیون هلند است که هم‌اکنون تحت حفاظت پلیس قرار دارد. عکسهایی از خانه و محل استودیوی تلویزیونی این خبرنگار در دست این عامل جمهوری اسلامی بوده است.

مقامات دولتی سوئد اعلام کردند که جاسوس جمهوری اسلامی تقریباً ۱۰سال پیش از ایران خارج شده و چند سال قبل به تابعیت سوئد درآمده و به‌عنوان یک خبرنگار آشنا به زبان عربی مشغول جاسوسی بوده است.

آفتون بلادت نوشت: پرونده در کل بالغ بر ۱۷۰۰صفحه می‌شود. در ضمن یک ضمیمه‌ٔ این پرونده شامل مکالمات تلفنی ضبط شده مخفی در طول سال ۲۰۱۸ و همچنین پیام‌های «واتس آپ» می‌باشد که «خیلی حجیم» است.

در ادامه همین گزارش آمده است: در تاریخ ۲۸سپتامبر ۲۰۱۸، پلیس امنیت دانمارک به یک ملک در جزیره زلاند حمله کرد. در طی این عملیات، پل Öresund بسته شد. بعداً، مقامات دانمارکی اظهار داشتند که در این پرونده، برنامه‌های حمله از سرویس اطلاعاتی رژیم ایران علیه (یک مخالف رژیم) در دانمارک متوقف شده است. در همین مورد، یک مرد نروژی در ۲۱اکتبر در گوتنبرگ دستگیر شد که مظنون به جاسوسی پناهندگان و آماده شدن برای قتل بود که بعداً به دانمارک استرداد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *