این سفر رایگان بود، ماه‌عسل به کربلا رفتیم

By | ۱۳۹۸-۰۷-۲۶

این گزارش را «حسین و بهناز» از شلمچه، برای ما تهیه و ارسال کرده اند. حسین در توضیح این گزارش نوشته‌: «اصلا آدم‌های مذهبی‌ای نیستیم. سه ماهی می‌شود که ازدواج کرده‌ایم. دو هفته بعد از ازدواج‌مان بیکار شدم. نتوانستیم ماه‌عسل برویم. ساکن استان لرستان هستیم. هفته پیش یکی از اهالی محل گفت، مسجد رایگان به عراق می‌برد. شب به «بهناز» گفتم. شوخی شوخی تصمیم گرفتیم که به عراق برویم. در طول مسیر هم تا امروز کلی به ما خوش گذشته است. با هدفن موسیقی خودمان را گوش می‌کنیم. می‌خندیم و مردم را نگاه می‌کنیم. »

او فکر می‌کند ممکن است بعد از انتشار این گزارش متهم به همکاری با حکومت شود و  می‌گوید: «شاید بعد از انتشار این گزارش خیلی‌ها ما را متهم کنند که با این کارمان سبب شده‌ایم حکومت از حضور ما و امثال ما به نفع خودش استفاده کند و بگویید این تعداد زائر به کربلا رفت. این اتهام اصلا برایمان مهم نیست. هیچ کس حاضر نبود ما را به سفر دعوت کند یا اینکه به من کار بدهد. چند روز رایگان به سفر رفته‌ایم. به نوعی ماه‌عسل محسوب می‌شود. کلی هم تجربه جدید کسب کرده‌ایم.»

به اعتقاد حسین آن‌ها تنها کسانی نیستند که از این موقعیت استفاده کرده‌اند: «حتما تعداد زیادی هستند که مانند ما اصلا اعتقاد مذهبی ندارند و به خاطر وضعیت بد اقتصادی و عوض شدن روحیه به این سفر آمده‌اند و این اتفاق را اصلا یک رویداد مذهبی نمی‌بینند. در طول مسیر تا اینجای کار خیلی از جوان‌هایی را دیده‌ام که اصلا نه بسیجی هستند و نه باور مذهبی دارند. اصلا محرم را قبول ندارند اما آمده‌اند و کلی خوشحال هستند. شاید باورتان نشود اما با چشم‌های خودم جوان‌هایی را دیدم که داشتند «حشیش» می‌کشیدند و می‌گفتند در کربلا مشروب و آبجو هست. برسیم بخوریم که خستگی از تن‌ماخارج شود.»

ایران‌وایر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *