فدراسیون جهانی جودو محرومیت تیم ایران از مسابقات جهانی را تایید کرد

By | ۱۳۹۸-۰۷-۳۰

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو رای نهایی خود را درباره محرومیت فدراسیون جودو ایران اعلام کرد و گفت که این فدراسیون از تمام مسابقات محروم شده است.

فدراسیون بین‌المللی جودو ۲۷ شهریور اعلام کرده بود که فدراسیون جودو ایران به دلیل ماجرای باخت «اجباری» سعید ملایی در ژاپن تا اطلاع ثانوی علاوه بر مسابقات جهانی «از شرکت در تمام فعالیت‌های اجتماعی و مدیریتی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی و اتحادیه‌های آن» محروم است.

پس از ماجرای باخت‌های اجباری، علاوه بر محرومیت فدارسیون جودو ایران، سعید ملایی، قهرمان برجسته جودو هم از ایران رفت.

این فدراسیون روز سه‌شنبه، ۳۰ شهریور، این محرومیت را «قطعی» کرد و در بیانیه‌ای گفت: «بدنبال وقایعی که در جریان رقابت‌های جهانی جودو توکیو ۲۰۱۹ رخ داد، تعلیق نهایی فدراسیون جودو ایران از همه مسابقات… مورد تایید قرار گرفت».

آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو ایران، حکم قبلی را «بسیار عجولانه و نادعالانه» خوانده و گفته بود در این «جنگ نابرابر»،‌ تلاش می‌کند که با «دیپلماسی» پیروز شود.

حکم جدید کمیته انضباطی فدراسیون جهانی نشان می‌دهد که تلاش‌های فدراسیون ایران به نتیجه نرسیده است و تا زمانی که ایران تضمین ندهد به «اساسنامه المپیک و فدراسیون جهانی جودو» عمل می‌کند، محرومیت تیم‌های جودو ایران از مسابقات جهانی و بین‌المللی ادامه دارد.

فدراسیون جهانی می‌گوید بر خلاف ادعاهای مقام‌های ایرانی، در جریان مسابقات جهانی توکیو، معاون وزیر ورزش ایران و رئیس کمیته ملی المپیک با سعید ملایی تماس ویدئویی برقرار کرده و از او خواسته‌اند که از مبارزه با ورزشکار اسرائیلی طفره رود.

سعید ملایی، ستاره جودو ایران، اوایل شهریورماه امسال در پی باخت «اجباری» در بازی‌های قهرمانی جهان در توکیو به‌ منظور روبه‌رو نشدن با حریف اسرائیلی، از ژاپن به آلمان رفت و به رادیو فردا گفت که دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد.

سعید ملایی گفته که به‌ دستور مقام‌های جمهوری اسلامی و زیر فشار آنها سه بار ناچار شده است به باخت‌های اجباری تن بدهد تا مجبور به رویایی با حریف اسرائیلی نشود.

ورزشکاران ایرانی به خاطر سیاست جمهوری اسلامی عملا ناچارند که از مصاف با ورزشکاران اسرائیلی خودداری کنند و همین موضوع بارها برای ورزش ایران در مجامع بین‌المللی دردسرساز شده است.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *