کسی از اهالی چنارمحمودی نان نمی‌خرد، هیچ پزشکی حاضر به معاینه دندان‌هایشان نمی‌شود / آخرین آمار مبتلایان به ایدز در «چنارمحمودی»؛ ۱۳۰ نفر

By | ۱۳۹۸-۰۸-۰۱

فراز: کسی از چنارمحمودی نان نمی‌خرد، هیچ پزشکی حاضر به معاینه دندان‌هایشان نمی‌شود و سیب‌ها و گوجه‌های پای درخت‌‌ها هیچ میوه‌فروشی را برای خرید وسوسه نمی‌کند. با اینکه حدودا یک ماه از انتشار خبر ابتلای مردم روستای چنارمحمودی، از توابع شهر لردگان، می‌گذرد اما هنوز زخم مردم روستا تازه است.

در یک ماه گذشته چند نماینده مجلس، یک تیم ویژه از سوی قوه قضاییه و یک تیم پزشکی به این روستا آمده‌اند. درحالی که قبلا گفته می‌شد ۲۰۰ نفر از مردم به HIV مبتلا هستند، در یک آزمایش مجدد آلوده بودن ۱۳۰ نفر از اهالی تایید شده است اما هنوز هیچ عددی از سوی مقام‌های رسمی اعلام نشده است.

سخنگوی دستگاه قضا امروز درباره حوادث لردگان اظهار کرد:«دولت هم حوادث را و هم روند درمان افراد مبتلا به بیماری را پیگیری می‌کند؛ به موازات آن قوه قضاییه تیمی از پزشکی قانونی به لردگان اعزام کرده است.» اسماعیلی با بیان اینکه فردی هم که بازداشت شده بود با شکایت مردم بود که با قرار تامین آزاد شد، گفت:«در خصوص اقدامات خرابکارانه افرادی بازداشت شده بودند که بیشتر آن‌ها آزاد شدند و فقط افراد خاصی اکنون بازداشت هستند که از آشنایان حکومت پهلوی هستند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *