۷۰ درصد مردم در ایران توان پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی را ندارند

By | ۱۳۹۸-۰۸-۰۴

یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران می‌گوید: ۷۰ درصد مردم به دلیل ناتوانی در تامین هزینه‌های مالی به داندانپزشک مراجعه نمی‌کنند.

سازمان بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت و سایر ارائه دهندگان خدمات بیمه درمانی در ایران هزینه‌های دندانپزشکی را پوشش نمی‌دهند. بهنام عباسیان، عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران به سایت «رویداد ۲۴» گفت که اغلب مردم توان پرداخت هزینه‌های مربوط به درمان بیماری‌های دهان و دندان خود را ندارند.

هفتاد درصد جامعه ایران توان پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی را ندارد.

او بدون اینکه منبع آمار خود را اعلام کند، گفت ۷۰ درصد مردم در ایران توان پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی را ندارند.

به گفته عباسیان این بخش از جمعیت «زمانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که دیگر چاره‌ای جز کشیدن دندان خود ندارند».

او بدون بیان جزئیات از کم‌کاری و کاهش خدمات در مراکز دندانپزشکی دولتی انتقاد کرد و گفت: اکثریت مردم توان مراجعه به بخش‌های خصوصی دندانپزشکی را ندارند و در مراکز دولتی نیز تنها خدماتی که ارائه می‌شود محدود به کشیدن و یا ترمیم‌های بسیار سطحی است، بنابراین بیماران ترجیح می‌دهند با کشیدن دندان آسیب دیده از درد خلاص شوند و میزان کشیدن دندان در مراکز دولتی نیز رو به افزایش است.

عباسیان خواستار پوشش هزینه‌ خدمات دندانپزشکی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر شد.

وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران همزمان با اجرای طرح تحول سلامت، کاهش سهم هزینه درمان و خدمات دندانپزشکی در سبد هزینه خانوار را وعده کرد.

نتایج آخرین گزارش هزینه و درآمد خانوار در سال گذشته اما نشان می‌دهد که سهم درمان در سبد هزینه خانوار ۲۲ تا ۳۱ درصد برای خانوارهای شهری و روستایی افزایش یافته است.

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران یک ماه قبل گفته بود که سه میلیون تن از جمعیت ایران سالانه به دلیل هزینه‌های درمان فقیرتر می‌شوند.
رادیو زمانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *