سپیده قلیان، عاطفه رنگریز از زندان آزاد شدند

By | ۱۳۹۸-۰۸-۰۵

سپیده قلیان از بازداشت شدگان اعتراضات هفت‌تپه روز شنبه چهارم آبان (۲۶ اکتبر) به قید وثیقه از زندان قرچک آزاد شد.

این فعال مدنی پیش‌تر در آبان سال ۱۳۹۷ به همراه اسماعیل بخشی، فعال کارگری و شمار دیگری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده بود که پس از یک ماه بازداشت با وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

او سپس روز یکشنبه ۳۰ دی همان سال و یک روز پس از پخش فیلم اقرار تلویزیونی ‌به همراه برادرش مهدی قلیان بازداشت و به اتهاماتی از جمله “عضویت در گروه غیرقانونی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام مجرم” شناخته شد و مجموعا به ۱۹ سال و شش ماه زندان محکوم شد.

در روزهای اخیر قلیان به یک اعتصاب غذای خشک دست زد که یک روز پیش از آزادی به آن پایان داد.

 

آزادی سپیده قلیان و عاطفه رنگریز نشان دهنده این است که تلاشهای فعالان حقوق بشر و رسانه های آزاد و مردمی در انعکاس صدای تظلم خواهی این عزیزان در بند تاثیر گذار بوده و هم اکنون که نظام در ضعیفترین وضعیت خود قرار دارد راهی به غیر از آزادی این مبارزان راه آزادی ندارد، پس باید فشارها را برای آزادی دیگر عزیزان در بند تشدید کرد.

عاطفه رنگریز، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، که عصر امروز شنبه چهارم آبان (۲۶ اکتبر) با قید وثیقه آزاد شد

عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان، روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری (۱۳۹۸) هم‌زمان با روز جهانی کارگر در جریان تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت و از سوی محمد مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی” به ۱۱ سال و شش ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

این فعال مدنی و حقوق زنان که در زندان قرچک ورامین به سر می‌برد، در روزهای گذشته با انتشار نامه‌ای ضمن اعتراض به “برخورد غیرقانونی” با پرونده‌اش، از اعتصاب غذای خود خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *