زنگ نماز اجباری ولی شرکت دانش آموزان در آن اختیاری است / با تمام توان سعی می‌کنیم با روش‌های تبلیغی و ترویجی دانش‌آموزان را به نماز دعوت کنیم

By | ۱۳۹۸-۰۸-۱۰

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه زنگ نماز برای مدیران مدارس اجباری است و هر مدیری مکلف است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در برنامه درسی برای زنگ نماز خالی کند گفت: ولی حضور دانش آموزان اختیاری است و الزام و اجباری برای شرکت در نماز وجود ندارد.

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های ترویجی حوزه نماز در مدارس اظهار کرد: امسال پیش اجلاس سراسری نماز را در ۷۵۰ منطقه آموزشی کشور در دست طراحی داریم. اجلاس سراسری نماز یک اجلاس نمادین است اما برای استفاده از این ظرفیت و با هدف ایجاد انگیزه، توسعه و تبلیغ  و ترویج فرهنگ اقامه نماز، پیش اجلاسی در همه مناطق برگزار و از ایده‌های خوب و موفقین حوزه نماز از سطح مدرسه تا منطقه تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به زنگ نماز گفت: در مدارس زنگ نماز داریم ولی به هیچ وجه اجباری نیست البته زنگ نماز برای مدیران مدارس اجباری است و هر مدیری مکلف است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در برنامه درسی برای زنگ نماز خالی کند همانند کلاس ریاضی و فیزیک، ولی حضور دانش آموزان اختیاری است و الزام و اجباری وجود ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با تمام توان سعی می‌کنیم با روش‌های تبلیغی و ترویجی دانش‌آموزان را به نماز دعوت کنیم اظهار کرد: هر پدر و مادر و هر مسئول و معلمی مکلف است بر اساس فرامین قرآنی به اقامه نماز کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *