معترضان از خارج به ایران آمده‌‌‌اند! این ادعای روسیه و چند مقام جمهوری اسلامی است!

By | ۱۳۹۸-۰۸-۲۸

-فرماندار اسلامشهر (شادشهر): برای برخورد با اغتشاشگران نیاز به کمک‌های استان تهران و استان‌های همجوار است.
-معترضان در یزد با قمه و شمشیر به خانه آیت‌الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه حمله کردند.
-ایرنا نوشته نیروهای سازمانیافته و مسلح خرابکار در میان معترضان از مهم‌ترین محورهای تظاهرات است.
-استاندار یزد می‌‌گوید افرادی با هدف به کشور وارد شده و برای آشوب و ضربه‌زدن به‌ نظام هزینه می‌کنند!
– شیخ لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در سخنانی تحریک‌آمیز خطاب به معترضان که علیه آخوندها شعار داده‌اند گفته که «رضاخان با تمام قلدری‌اش نتوانست عمامه از سر آخوند بردارد، شما چه جایگاهی دارید که می‌گویید آخوند باید برود.»
– امام جمعه شیراز: اگر شورای تامین این استان نمی‌تواند اغتشاشات را جمع کند، فردا شخصا و به همراه بسیج به میدان خواهد آمد!

با وجود خشونت‌‌های شدید برای سرکوب اعتراضات سراسری در ایران و کشتار گسترده معترضان توسط نیروهای سپاه پاسداران و پلیس گزارش‌‌ها از ایران حاکیست اوضاع رژیم اسلامی به شدت وخیم و اضطراری است.

معترضان در تبریز پس از یورش به یک ماشین نیروی انتظامی

خبرگزاری ایرنا، ۲۷ آبان، آنچه را که یکشنبه‌شب اتفاق افتاد را شرح داده و از جمله می‌‌نویسد: در فردیس کرج مردم به ساختمان شهرداری منطقه یک و ساختمان بسیج حافظیه حمله کردند و آنها را به آتش کشیدند. ساختمان فرهنگسرای بزرگ گلستان نیز به آتش کشیده شد.

مسعود مرسل‌پور فرماندار اسلامشهر (شادشهر) اعلام کرده «برای برخورد با اغتشاشگران نیاز به کمک‌های استان تهران و استان‌های همجوار است.»

در شهر جدید پرند مردم به فروشگاه‌‌ «اتکا» ارتش حمله و آنجا را غارت کرده‌اند.

در شهر اندیشه مردم یکشنبه شعار «رضاشاه روحت شاد» سر دادند.

چند پمپ‌‌بنزین در ورامین و قرچک و کرج به آتش کشیده شده است.

معترضان یکی از شعب بانک تجارت کرج را به آتش کشیدند؛ عکس‌‌های بیشتر در ایرنا

در اسلامشهر (شادشهر)، پرند، کرج، شهر قدس، چهاردانگه، تهرانسر، حیدرآباد، ملارد و قلعه حسن‌‌خان مردم تا حوالی ساعت سه صبح ۲۷ آبان در خیابان ماندند و با نیروهای بسیجی و نیروی انتظامی درگیر شدند. گزارش‌‌های غیررسمی حاکیست در این درگیری‌‌ها دست‌‌کم ۴۰ نفر کشته شده‌اند. بیش از ۵۰ شعبه بانک نیز به آتش کشیده شد.

ساختمان سوخته یک بانک در اسلامشهر (شادشهر)

این گزارش‌‌ها درحالیست که انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران مدعی شد امنیت و آرامش در استان تهران حکمفرماست! وی با این حال خبر داده در ملارد یک پاسدار کشته شده اما از تعداد مردمی که جان خود را در برابر نیروهای سرکوب تا دندان مسلح از دست داده‌اند، حرفی نزده است.

معترضان در یزد یکشنبه‌شب، با قمه و شمشیر، به خانه آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد حمله کردند که گفته شده با کمک نیروهای امنیتی جان سالم به در برده است.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، دوشنبه، با بیان اینکه خسارات زیادی به شهر وارد شده مسئول اقدامات را مجاهدین و سلطنت‌‌طلب‌‌ها دانست!

تشییع جنازه سرگرد ایرج‌ جواهری از ماموران کلانتری ۲۴ الهیه کرمانشاه که دردرگیری‌‌ها کشته شد؛ شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸

خبرگزاری ایرنا مکرر تاکید کرده که «نیروهای سازمانیافته و مسلح خرابکار در میان معترضان از مهم‌ترین محورهای تظاهرات است».

دوشنبه ظهر، ۲۷ آبان در بهبهان نیروی‌‌های امنیتی با اسلحه جنگی به سوی مردم تیراندازی کردند.

استاندار یزد ادعا می‌‌کند «بعد از دستگیری و بررسی میدانی آشوب‌ها و تجمع‌هایی که در روزهای اخیر صورت گرفته ثابت شد که یک جریان سازماندهی‌شده پشت این مسائل است و افرادی با هدف به کشور وارد شده و برای آشوب و ضربه‌زدن به‌ نظام هزینه می‌کنند.» فرمانده نیروی انتظامی یزد از مردم خواسته «اغتشاشگران» را شناسایی کنند!

 امنیتی‌‌ها در شیراز از معترضان ضربات سختی خوردند 

شیخ لطف‌الله دژکام در سخنانی تحریک‌آمیز خطاب به معترضان که علیه آخوندها شعار داده‌اند گفته که «رضاخان با تمام قلدری‌اش نتوانست عمامه از سر آخوند بردارد، شما چه جایگاهی دارید که می‌گویید آخوند باید برود.»

گزارش‌‌های میدانی نشان می‌‌دهد در بین تمام شهرهای بزرگ ایران شهر شیراز بزرگترین صحنه درگیری‌‌هاست و سپاه و امنیتی‌‌ها ضربات سنگینی از معترضان خورده‌اند بطوری که امام جمعه این شهر گفته «اگر شورای تامین این استان نمی‌تواند اغتشاشات را جمع کند، فردا شخصا و به همراه بسیج به میدان خواهد آمد!»

در شیراز بعد از آنکه مردم معترض و جان به لب رسیده به چند پایگاه بسیج حمله کردند، اسلحه به دستشان افتاد. خبرگزاری ایرنا نوشته «تعدادی از اراذل و اوباش با حضور در خیابان‌های شیراز با اسلحه جنگی مردم حاضر در خیابان را برای تغییر مسیر تهدید می‌کنند»!

برخی از منابع غیررسمی از کشته شدن دو پاسدار از سپاه «فجر» شیراز خبر داده‌اند. مردم در شهر صدرای شیراز دفتر امام جمعه را آتش زدند.

ادعای روس‌‌ها در مورد عناصر خارجی اعتراضات

فراتر از این‌ها مواضع وزارت خارجه روسیه جالب توجه است که در واکنش به اعتراضات سراسری در ایران اعلام کرده «احتمال حضور نیروهای خارجی در اعتراضات مردمی ایران وجود دارد. نیروهایی که خواهان افزایش و دامن زدن به اعتراض‌ها در ایران هستند!»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این اعتراضات را ناشی از «ترغیب» خاندان پهلوی و مجاهدین و حمایت رسانه‌‌های اسرائیلی دانسته و در بیانیه‌‌ای معترضان را «اغتشاشگر» و «اشرار» و «مزدوران استکبار» و «آشوب‌طلب» نامیده و تهدید کرده با ادامه هرگونه ناامنی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

حمله به حوزه علمیه کازرون؛ یکشنبه ۲۶ آبان ماه

نقش موثر کامیونداران در مقاومت مردم

در اعتراضات ضدنظام جمهوری اسلامی که چهل سال است خون مردم را در شیشه کرده، و از جمعه‌شب ۲۴ آبان‌‌ماه بعد از اعلام افزایش سه برابری قیمت بنزین آغاز شد، کامیونداران نقش فوق‌‌العاده‌‌‌ای دارند. آنها در شهرهای مختلف بار خاک و آجر در خیابان‌‌ها خالی می‌‌کنند که تا راه‌‌ها به سوی نیروهای سرکوب مسدود شده و سنگری برای معترضان باشد. در برخی معابر نیز کامیون‌‌ها جلوی مردم به راه می‌‌افتند و با راه‌‌بندان آنها را در پناه خود می‌گیرند.
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *