چندهمسری در کدام استان‌ها بیشتر است؟

By | ۱۳۹۸-۰۹-۰۱

استان‌وایر- بالاترین درصد زنانی که همسران آن‌ها بیش از یک زن دارند، متعلق به استان سیستان و بلوچستان و کمترین این زنان متعلق به استان سمنان است.

براساس آمار«اطلس وضعیت زنان و خانواده» که بر مبنای سال ۱۳۹۵ تهیه شده است، ۱۴.۹ درصد زنان استان سیستان و بلوچستان شوهران‌شان بیش از یک همسر دارند.

پس از آن، استان هرمزگان با نرخ ۷.۰۳ درصد، نسبت به سایر استان‌ها در رتبه دوم قرار گرفته است.

در این میان، ۰.۶۹ درصد زنان استان‌ سمنان و ۰.۸۱ درصد زنان مازندران همسران‌شان بیش از یک زن دارند که نسبت به سایر استان‌ها به ترتیب رتبه ۳۱ و ۳۰ را به خود اختصاص داده‌اند و در وضعیت بهتری قرار دارند.

اما آمار نشان می‌دهد که بالاترین درصد زنانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند، متعلق به استان ایلام و کمترین درصد متعلق به استان یزد است.

براساس این اطلس، ۳۸.۸۸ درصد زنان استان ایلام و ۳۷.۷۵ درصد زنان استان کهگیلویه و بویراحمد هرگز ازدواج نکرده‌اند و نسبت به سایر استان‌ها به ترتیب رتبه اول و دوم را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.
این در حالی است که استان‌ یزد با نرخ ۲۵.۲۵ درصد و مازندران با نرخ ۲۶.۰۲ درصد، به ترتیب در جایگاه ۳۰ و ۳۱ قرار گرفته‌اند.

نرخ وضعیت زنان دارای همسر در استان‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که بالاترین درصد زنان دارای همسر متعلق به استان یزد و کمترین آن متعلق به ایلام است.
طبق این اطلس، استان یزد با نرخ ۶۶.۶۲۳ درصد در رتبه اول و استان مازندران با نرخ ۶۵.۵۱۶ درصد در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که کمترین درصد زنان دارای همسر به ترتیب متعلق به استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان است به طوری که زنان استان ایلام با نرخ ۵۳.۵۹۱ درصد و زنان استان سیستان و بلوچستان با نرخ ۵۴.۷۴۷ درصد نسبت به سایر استان‌ها به ترتیب رتبه ۳۱ و ۳۰ را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین آمار زنانی که همسرشان را بر اثر «طلاق» از دست داده‌اند نیز متعلق به استان تهران و کمترین آن‌ها متعلق به ایلام هستند.

طبق این اطلس، استان تهران با نرخ ۲.۲۶۶ درصد و استان البرز با نرخ ۲.۱۲۳ درصد در این زمینه در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

این در حالی است که در این میان، کمترین درصد زنانی که بر اثر فوت همسرشان را از دست داده‌اند، با نرخ ۰.۵۲۱ متعلق به استان‌های ایلام و چهارمحال و بختیاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *