محمود صادقی، نماینده مجلس: رهبری با ارسال یادداشتی به نمایندگان خواستار عدم دخالت در قیمت بنزین شد

By | ۱۳۹۸-۰۹-۰۳

محمود صادقی، نماینده مجلس ایران گفته است که در جریان اجرای مصوبه افزایش بهای بنزین در ایران، نمایندگان مجلس در صدد مخالفت با آن بودند، اما رهبر جمهوری اسلامی با «ارسال یادداشتی» به رئیس مجلس خواستار عدم مداخله نمایندگان مجلس در این موضوع شد.

صادقی روز شنبه در کانال تلگرام خود در این زمینه نوشته است: «دو روز پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و متعاقب بروز اعتراض‌های گسترده در سطح کشور و ارائه‌ی طرح‌هایی برای لغو یا تعدیل این طرح از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقام رهبری در روز یکشنبه ۲۶ آبان ۹۸ صریحا حمایت خود را از این طرح اعلام کردند و با ارسال یادداشتی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان را از مخالفت با آن برحذر داشتند.»

روز جمعه 24 آبان ماه پس از اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بندی بنزین و افزایش سه برابری قیمت آن، شهرهای مختلف ایران شاهد ناآرامی و تظاهرات اعتراض آمیز بود. تظاهراتی که در بسیاری نقاط به خشونت کشیده شد. قطع اینترنت و عدم پوشش کامل خبرهای اعتراضات بوسیله رسانه‌های داخل ایران، باعث شده ابعاد آنچه روی داده کاملا مشخص نباشد.

در همین سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که بر اساس ویدئوها و اطلاعاتی که از سوی کنشگران و فعالان حقوق بشر به دست این نهاد رسیده لست از آغاز تظاهرات در 15 نوامبر، دست کم 106 تن در 21 شهر ایران به دست نیروهای امنیتی این کشور کشته شده‌اند.

این درحالیست که مقامات ایران تاکنون هیچ‌گونه آماری در باره تعداد کشته شدگان یا زخمی‌ها ارائه نداده‌اند.

کشتار معترضان و قطع اینترنت توسط رژیم جمهوری اسلامی با محکومیت این کشور از سوی نهادهای بین المللی منجر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *