رشد ۲۵ تا ۵۰ درصدی نرخ حمل‌ونقل مسافران درون‌شهری و میوه و تره‌بار

By | ۱۳۹۸-۰۹-۰۴

خبرگزاری ایرنا روز یک‌شنبه نوشت که «علی‌رغم اعلام مسئولان مبنی بر عدم رشد قیمت کالاها، گزارش‌های میدانی حکایت از افزایش قیمت برخی کالاها دارد. الگوی این افزایش‌ها، همان‌طور که انتظار می‌رفت، ابتدا از کالاهایی شروع شده که به‌صورت مستقیم از قیمت بنزین تأثیر پذیرفته‌اند.»

این خبرگزاری ادامه می‌دهد که «نرخ حمل‌ونقل مسافران درون‌شهری و میوه و تره‌بار گاهی بین ۲۵ تا ۵۰ درصد رشد داشته و بنابراین به‌طور غیرمستقیم بر هزینه تولید و در نهایت قیمت مصرف‌کننده تأثیر گذاشته‌است. مشاهدات حاکی از این است برخی مسافربرهای شخصی، برای افزایش قیمت کرایه‌ها از ۱۵۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان پافشاری زیادی می‌کنند که گاهی اوقات با مقاومت مسافران همراه می‌شود. حتی مشاهده شده گاهی تاکسی‌های زردرنگ سطح تهران نیز همین میزان کرایه بیشتر را از مسافران درخواست می‌کنند.»

ایرنا می‌افزاید که «برخی وانت‌بارها هم بدون هیچ دستورالعمل و بخشنامه‌ای، کرایه حمل بار را به بهانه سهمیه‌بندی بنزین بالا برده‌اند.»

این خبرگزاری همچنین می‌نویسد که «پیگیری‌ها نشان می‌دهد در بازار آهن هم قیمت‌ها با افزایش ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی برای هر تیرآهن در طول روزهای گذشته مواجه بوده‌اند.»


این افزایش قیمت‌ها در حالی است که مسئولان حکومتی در جریان اعتراضات اخیر به افزایش قیمت بنزین بارها تأکید داشته‌اند که به باور آنها افزایش بهای بنزین تأثیری بر بالا رفتن قیمت دیگر کالاها نخواهد داشت. برخی مقام‌های حکومتی هم افزایش قیمت کالاها را «ممنوع» اعلام کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *