۹۰ درصد بودجه شرکتهای دولتی در دست ۱۵ شرکت است

By | ۱۳۹۸-۰۹-۱۶

نمایندگان مجلس به جز سال ۹۸ که با فشار رسانه‌ها کمی به بودجه شرکت‌های دولتی ورود کردند، با این استدلال که تعداد شرکت‌های دولتی زیاد بوده و مجلس وقت بررسی بودجه این شرکت‌ها را ندارد، هیچ وقت به ریخت‌وپاش‌های این شرکت‌ها ورود نمی‌کردند.

به گزارش «نود اقتصادی» گرچه از رقم بودجه سال ۹۹ شرکت‌های دولتی جزئیاتی منتشر نشده، اما بودجه این شرکت‌ها در سال ۹۸ حدود ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومان بود. حال که کسری بودجه کابوسی برای دولت تبدیل شده، بد نیست بدانیم اگر شرکت‌های دولتی فقط ۵ درصد در مصارف خود صرفه‌جویی کنند، ۶۳/۵ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت خلق خواهد شد.

همچنین نمایندگان مجلس به جز سال ۹۸ که با فشار رسانه‌ها کمی به بودجه شرکت‌های دولتی ورود کردند، با این استدلال که تعداد شرکت‌های دولتی زیاد بوده و مجلس وقت بررسی بودجه این شرکت‌ها را ندارد، هیچ وقت به ریخت‌وپاش‌های این شرکت‌ها ورود نمی‌کردند.

اما نکته جالب اینکه، ۹۰ درصد بودجه شرکت‌های دولتی در دست ۱۵ شرکت است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا باز هم مجلس از ورود به ریخت‌وپاش‌های این شرکت‌ها و حیاط‌خلوت آن‌ها خودداری خواهد کرد و بهای آن با گرانی مواردی چون گرانی بنزین جبران خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *