پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته ای؛ شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی

By | ۱۳۹۸-۰۹-۲۶

 وزارت اطلاعات از محمود صادقی نماینده مجلس شکایتی را در خصوص متهمین پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای مطرح کرده است. وزارت اطلاعات مدعی شده است که آقای صادقی طی جلساتی با متهمین پرونده هسته ای برخی از اطلاعات طبقه‌بندی شده درباره ترور دانشمندان هسته‌ای را بیان کرده و قول‌های خلاف واقع به آنها داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از تابناک، امروز دوشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۸، محمدجواد جمالی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی خبر داد.

وی اظهار داشت: “وزارت اطلاعات از آقای صادقی شکایتی را مطرح کرده مبنی بر اینکه علیرغم توضیحات وزیر اطلاعات درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای آقای صادقی جلساتی با مظنونان قبلی این پرونده داشته و به آن‌ها قول‌های خلاف واقع داده است. همچنین برخی از مطالب طبقه‌بندی شده درباره ترور دانشمندان هسته‌ای را بیان کرده است”.

پیشتر محمود صادقی پس از پخش گزارش بی‌بی‌سی فارسی از افشاگری های مازیار ابراهیمی، از متهمین ترور دانشمندان هسته‌ای، از مسئولان مربوط خواست درباره “کذب یا صدق اعترافات متهمان به ترور دانشمندان هسته‌ای” توضیح دهند.

لازم به ذکر است در مرداد ماه سال جاری سخنگوی دولت در یک نشست خبری مدعی شده است که در ارتباط با اتهامات مطروحه علیه مازیار ابراهیمی از او و متهمین دیگر این پرونده دلجویی و عذرخواهی شده است.

این در حالی است که در سال ۱۳۹۱ شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران “مستند کلوپ ترور” را پخش کرد. ۱۳ شهروند که در این برنامه به جاسوسی و مشارکت در ترور اعتراف کردند و تعدادی از متهمان اعتراف کردند که به اسرائیل رفته، آنجا آموزش ترور و استفاده از مواد منفجره را دیده‌اند و برای ترور دانشمندان اتمی یه ایران بازگشته‌اند.

یکی از متهمین در همان سال به دار آویخته شد و بقیه متهمین پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای پس از حدود سه سال و نیم آزاد شدند.

مقام‌های ایران می‌گوید در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ چهار تن از دانشمندان هسته‌ای ایران کشته شدند و یک دانشمند دیگر نیز از سوء قصد جان به در برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *