بازداشت آرش گنجی، عضو کانون نویسندگان ایران 

By | ۱۳۹۸-۱۰-۰۱

امروز یکشنبه ۱ دی ماه، آرش گنجی، مترجم و منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، توسط ماموران امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل وی کرده و برخی از وسایل شخصی او را نیز ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون نویسندگان ایران، امروز یکشنبه ۱ دی ماه ۱۳۹۸، آرش گنجی، عضو کانون نویسندگان ایران، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، صبح امروز تعدادی از ماموران با مراجعه به منزل شخصی آقای گنجی، خود را “پلیس امنیت” معرفی کرده‌ و ضمن تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم و مدارک شخصی، اقدام به بازداشت وی کرده‌اند.

گفتنی است که تا لحظه تنظیم این خبر از دلایل بازداشت و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

آرش گنجی مترجم و منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران است. وی کتاب‌هایی از جمله «مبارزه بر سر شیوه تفکر در جنبش طبقه کارگر» و «غروب خدایان بر فراز نظم نوین جهانی» را ترجمه کرده است.

کانون نویسندگان ایران یک نهاد غیردولتی متشکل از نویسندگان، مترجمان، ویراستاران و بخشی از انجمن جهانی قلم است، این کانون در سال ۱۳۴۷ رسما با هدف تشکل یابی صنفی نویسندگان و مبارزه با سانسور اعلام موجودیت کرد، کانون نویسندگان و اعضای آن از ابتدای تشکیل و به ویژه طی دهه های ۶۰ و ۷۰ با درجات مختلف سرکوب، از سانسور و تعقیب قضایی گرفته تا قتل روبرو بوده‌اند. محمدجعفر پوینده و محمد مختاری از از جمله اعضای کانون نویسندگان بوده‌اند که در جریان قتل‌های زنجیره‌ای توسط وزارت اطلاعات به قتل رسیدند.

محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، دو روشنفکر سرشناس و از اعضای کانون نویسندگان ایران، در دهه ٧٠ بودند که به دست وزارت اطلاعات در پروژه‌ی قتل‌های زنجیره‌ای کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *