ستاد بودجه ایران: اختصاص ۱۸۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای دین و مذهب

By | ۱۳۹۸-۱۰-۰۴

مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه ۱۳۹۹ سازمان برنامه و بودجه ایران، اعلام کرد دولت در بودجه پیش‌بینی شده برای سال آینده یک‌هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای فصل «دین و مذهب» و با هدف «هدایت اقشار جامعه» در نظر گرفته است.

خانلو روز سه‌شنبه سوم دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره  ساختار فرهنگی بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده گفت: «اعتبارات این بخش در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مجموعا بالغ بر شش هزار میلیارد تومان در سه فصل مجزا تحت عناوین فصل دین و مذهب با اعتبار یک‌هزار و  ۸۸۵ میلیارد تومان، فصل فرهنگ و هنر با اعتبار یک‌هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان و فصل رسانه با اعتبار دوهزار و ۱۳۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.»

به گفته این مسئول ستاد بودجه، در این بودجه «نقش بارزی برای نهادهای دینی و حوزوی در فرهنگ‌سازی و توسعه و ترویج اخلاق و سبک زندگی ایرانی‌اسلامی» در نظر گرفته شده است.

او هدف از این نوع ساختاربندی فرهنگی در بودجه را «هدایت اقشار جامعه به سمت آموزه‌های دینی و مبانی انقلاب اسلامی» عنوان کرد.

خانلو افزود : «در همین زمینه به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو از منابع سال ١٣٩٩ صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات ارزی با تضمین دولت به سازمان صداوسیما در اجرای ماده (۹۳) قانون برنامه ششم و توسعه کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی، پویانمایی، مستند، فیلم و سریال اختصاص دهد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *