ارتش اسرائیل اطلاعات فرزندان سران ایران را منتشر کرد

By | ۱۳۹۸-۱۰-۰۵

توئیتر فارسی ارتش اسرائیل انتشار اطلاعات مربوط به فرزندان سران ایران را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش اسرائیل روز سه شنبه سوم دی ماه در حساب توئیتری خود به زبان فارسی با هشتگ معروف “بچه پولدارهای تهران”، نوشت: “بسیاری از شما قبلاً از therichkidsoftehran# شنیدید، و از خود می پرسید که این روزها بچه‌های سران رژیم در کجا به سر می‌برند؟ ما به زودی اطلاعات جالب در این مورد را برای شما فاش خواهیم کرد!”

​اما امروز حساب توئیتر فارسی ارتش اسرائیل با انتشار تصویری “این اقدام” خود را آغاز نمود؛ در نخستین توئیت آمده است: پسر رئیس جمهور پیشین ایران محمد خاتمی در خارج از کشور زندگی می کند. پسر رئیس سازمان صدا و سیمای ایران در سال ۲۰۱۴ به هیئت صدا و سیما در برزیل پیوست، گرچه او هیچ نقشی در این سازمان ندارد​​. نمونه دیگر فرزند محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران است که در دانشگاه نیویورک تحصیل کرده.

ارتش اسرائیل در ادامه این توئیت افزود: دختر برادر رئیس جمهور روحانی نیز در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرده و از سال ۲۰۱۴ در لندن مشغول به کار است. همچنین فرزند سفیر ایران در سازمان ملل نیز در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده.

 

 

صدای آمریکا – ارتش اسرائیل در چندین توئیت به زبان فارسی به فساد مالی رژیم جمهوری اسلامی اشاره کرده و از چند تن از فرزندان مقامات ایران که در کشورهای دیگر، از جمله آمریکا زندگی می کنند، نام برده است.

صفحه فارسی توئیتر ارتش اسرائیل، موسوم به «ارتش دفاعی اسرائیل به فارسی» که پیشتر از انتشار مطالبی درباره فرزندان مقامات جمهوری اسلامی خبر داده بود، روز چهارشنبه ۴ دی ماه در چندین توئیت به فساد مالی رژیم ایران اشاره کرد و نوشت «رژیم ایران به شدت تحت تأثیر فساد مالی است که باعث پخش پستها و بودجه ها بین قوم و خویش و نزدیکان میشود.»

در ادامه آمده است که «افزایش دخالت مقامات ارشد سپاه در اقتصاد و بنیادهای مالی به اصطلاح خیرخواهانه» از جمله عواملی است که باعث «موج انتقادات عمومی» بر این رژیم می‌شود.

در توئیتی دیگر به مشکلات اقتصادی مردم ایران اشاره شده و ارتش اسرائیل در این صفحه نوشته است که «هلند، ترکیه، چین، ایالات متحده، مالزی، سوئد، کانادا و دانمارک که گویا محل زندگی خانواده های این مقامات می باشد.»

اما ارتش اسرائیل به چند نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی اشاره کرده و نوشت که «دختر برادر رئیس جمهور روحانی نیز در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرده و از سال ۲۰۱۴ در لندن مشغول به کار است. همچنین فرزند سفیر ایران در سازمان ملل نیز در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده.»

پسر محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، نیز از دیگر مواردی است که ارتش اسرائیل در این صفحه به آن اشاره کرده و نوشته است که او در خارج از کشور زندگی می کند.

همچنین در این صفحه آمده است: «پسر رئیس سازمان صدا و سیمای ایران در سال ۲۰۱۴ هم به هیئت صدا و سیما در برزیل پیوست، گرچه او هیچ نقشی در این سازمان ندارد. نمونه دیگر فرزند محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران است که در دانشگاه نیویورک تحصیل کرده.»

در صفحه توئیتر فارسی ارتش اسرائیل یک نظرسنجی با طرح این سوال که «آیا تا به حال از خود پرسیده اید که بستگان و اعضای فاسد رژیم به کدام کشوری برای تفریح و تحصیل سفر می کنند؟» نیز گذاشته که بیشتر کاربران گزینه ایالات متحده را انتخاب کرده اند.

چندی پیش برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، به بخش فارسی صدای آمریکا گفته بود که فرزندان شماری از مقامات رژیم در آمریکا زندگی می‌کنند. آقای هوک گفته بود این که مقامات رژیم ایران یک روز شعار «مرگ بر آمریکا» سر داده و آمریکا را «شیطان بزرگ» خطاب می‌کنند، و روز دیگر فرزندانشان را برای زندگی به آمریکا می‌فرستند، بیانگر عمق دورویی و سیاست یک بام و دو هوای رژیم ایران است، و مردم ایران نیز بر این موضوع واقفند.

همچنین مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا، هم در توئیتی گفته بود: «کسانی که مشغول نابود کردن زندگی مردم ایران هستند، فرزندان‌شان را به خارج می‌فرستند؛ زیرا آنها ثروتمند هستند؛ زیرا ثروت شما را دزدیده‌اند و از طریق فساد، پول شما را گرفته‌اند؛ آنها [مقامات رژیم ایران] به مردم خوب و زحمت‌کش ایران لطمه زده اند.»

آقای پمپئو درباره اقدام ایالات متحده گفت: «ما در حال بررسی هستیم. این موضوع که آنها [مقامات رژیم ایران]، اعضای خانواده‌شان را به خارج می‌فرستند، برای ما هم نگران کننده است.»

پیشتر خانواده های آمریکاییان زندانی در ایران از دولت ترامپ خواستار لغو ویزای فرزندان یا بستگان نزدیک به مقامات ارشد ایران، از جمله حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، شده بودند.

ایران در سال‌های اخیر با مشکلات اقتصادی روبرو است اما در این بین ولخرجی فرزندان مقامات جمهوری اسلامی که به نام «آقازاده» در ایران شناخته می‌شوند انتقادهای بسیاری را از سوی مردم به همراه داشته است. ردپای آقازاده‌ها حتی در پرونده‌های فساد اقتصادی جمهوری اسلامی نیز به چشم می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *