زندانیان سیاسی اوین: تداوم مدیریت غلامرضا ضیایی منجر به خشونت‌های بیشتر می‌شود

By | ۱۳۹۸-۱۰-۱۰

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی محبوس در زندان اوین ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته با زندانیان سیاسی به ویژه نرگس محمدی در روزهای اخیر، نسبت به تداوم مدیریت غلامرضا ضیایی بر زندان اوین و بروز خشونت‌های بیشتر علیه زندانیان سیاسی هشدار دادند.

این زندانیان سیاسی با انتشار نامه‌ای خطاب به مسوولان قوه‌قضاییه، به دوران پنج ماهه ریاست ضیایی، رییس زندان اوین اشاره کردند و نوشتند که خشونت علیه نرگس محمدی، آخرین نمونه از «مشکلات زیاد» زندانیان و «تنش‌ها در سطح این زندان» در این مدت است.

آنان ادامه دادند: «پیش از آن نیز مدیریت فعلی این زندان با بی‌اعتنایی به درخواست‌های زندانیان سیاسی و عدم پیگیری مطالبات برحق آنها تلاش داشته است که مدیریت مشت آهنین را بر این زندان حاکم نماید. بی‌توجهی به وضعیت بیماری برخی از زندانیان سیاسی و تبعید فرهاد ‌میثمی به زندان رجایی‌شهر در پی اعتراض به نحوه اداره زندان از آن جمله است.»

مجید آذرپی، محمد حبیبی، سهیل عربی، سعید شرفی‌نسب، محمدرضا مرادی، حامد آیینه‌وند، محمدکریمی، محسن حاجی‌محمدی، میثم عباسی، حمید کاشانی، یوسف آریان‌مهر و محمدرضا معمارصادقی، امضاکنندگان این نامه هستند.

این زندانیان سیاسی مسوولیت عواقب خشونت‌ها علیه زندانیان سیاسی را بر عهده مقام‌های قضایی دانسته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *