ناتالی امیری, خبرنگار ایرانی تبار آلمانی ترامپ را با طالبان مقایسه کرد

By | ۱۳۹۸-۱۰-۱۷

سرپرست استودیوی شبکه یک تلویزیون آلمان در تهران رئیس جمهور آمریکا را با طالبان مقایسه کرد. ترامپ تهدید به بمباران مکان‌هایی کرده است که برای ایرانیان “از نظر فرهنگی مهم هستند”.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده پس از تهدیدهای مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی به عملیات تلاقی‌جویانه در پی کشته‌شدن قاسم سلیمانی، تهدید کرد که در صورت حمله به شهروندان یا منافع آمریکا، ارتش این کشور به ۵۲ نقطه ایران حمله خواهد کرد.

روز دوشنبه، ۱۶ دی‌ماه (ششم ژانویه) ناتالی امیری، سرپرست استودیوی شبکه یک تلویزیون آلمان در تهران در پیامی توئیتری نوشت: «ما نابودی هنر و میراث فرهنگی را از طالبان می‌شناسیم».

چند رسانه آلمان در باره توئیت امیری گزارش دادند و شماری از فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز از آن انتقاد یا حمایت کرده‌اند.

به گفته ترامپ، شماری از این هدف‌ها برای ایرانیان و فرهنگ ایران “بسیار مهم” هستند.

پس از انتقادات شدید به این توئیت، ترامپ در موضع‌گیری دیگری، بر قصد خود برای نابودی مکان‌های فرهنگی ایرانیان تاکید ورزید.

“جنایت جنگی”

المار ته‌وسن، سرپرست استودیوی شبکه دو آلمان در واشنگتن نیز از توئیت ترامپ شفگت‌زده شده است.

او در یک پیام توئیتری نوشت: «رئیس جمهور ایالات متحده تهدید به جنایت جنگی می‌کند؛ یعنی نقض کنوانسیون ژنو و قوانین فدرال آمریکا».

دونالد ترامپ روز دوشنبه توئیت دیگری منتشر کرد که خطاب به کنگره آمریکا بود. او نوشت، اگر ایران به یک شخص آمریکایی یا مواضع این کشور حمله کند، ارتش ایالات متحده به سرعت “و احتمالا در حدی نامتناسب” واکنش نشان خواهد داد.

کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان چند ساعت بعد در پیامی توئیتری به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد. در این توئیت تاکید شده است که بر اساس قانون اساسی آمریکا تصمیم برای ورود جنگ در اختیار کنگره است “و شما دیکتاتور نیستید”.

روز دوشنبه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده هشدار که اگر جمهوری اسلامی به آمریکایی‌ها یا منافع این کشور آسیب برساند، امکان دارد که ارتش آمریکا تعداد بیش‌تری از رهبران ایران را هدف قرار دهد.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *