سقوط هواپیما؛ خطاب به خامنه‌ای: غلط کردی

By | ۱۳۹۸-۱۰-۲۲

خامنه‌ای و غلط کردن به خاطر سرنگونی هواپیمای مسافربری

خامنه‌ای زمانی خطاب به آمریکا که سرنگونی یک هواپیمای مسافربری را حاصل اشتباه خوانده بود گفت: «غلط کردید اشتباه کردید.» اکنون سپاه پاسداران تحت فرمان او اعتراف کرده هواپیمای اوکراینی را “اشتباهی” هدف قرار داده است.

خامنه‌ای تیرماه ۱۳۷۰ در سومین سالروز حادثه تقریبا مشابهی که در جریان آن یک هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس “به طور اشتباهی” هدف حمله موشکی یک ناو جنگی ایالات متحده قرار گرفت، سخنانی گفت که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی اکنون ویدئوی آن را بازنشر می‌کنند. (فیلم زیر)

رهبر جمهوری اسلامی امروز در بیانیه خود از “اثبات خطای انسانی” در سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی سخن گفته اما هیچ اشاره‌ای به نیروهای سپاه پاسداران که مرتکب این “خطا” شده‌اند نمی‌کند.

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) برای در بردن خامنه‌ای از این جنایت مدعی شد: رهبر انقلاب ظهر جمعه یعنی بیش از ۴۸ساعت پس از سقوط از «خطای فاجعه‌بار صورت‌گرفته» مطلع شده و به‌محض اطلاع دستور تشکیل فوری جلسه شورای عالی امنیت را صادر کرده است.

خامنه‌ای در سخنرانی تیرماه ۱۳۷۰که فیلم بخشی از آن، از جمله در صفحه توئیتری “حافظه تاریخی” منتشر شده خطاب به آمریکایی‌هایی که اشتباه خود در سرنگونی هواپیمای ایرانی را پذیرفته بودند گفته است: «غلط کردید اشتباه کردید. اشتباه کردیم یعنی چه؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *