خامنه ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران: دو هفته استثنایی بود، حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا یوم الله بود, وی در نمازجمعه امروز نه عذرخواهی کرد و نه مسئولیت پذیرفت

By | ۱۳۹۸-۱۰-۲۷

خامنه ای همان هایی را تکرار میکند که در طول زمامداریش گفته؛


خامنه ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

*  یک نکته دیگری که باید به آن توجه کرد در اهمیت این یوم الله این است که خدای متعال به موسی می گوید ایام الله باید در یاد مردم باقی بماند. یک عده ای سعی می کند این یوم الله ها را به فراموشی بسپرند. می خواهند مسائل دیگری را مطرح کنند.

* یکی همین قضیه تاسف انگیز سقوط هواپیما بود.

* حادثه تلخی بود. دل ما را به معنای کامل سوزانید. از دست دادن جوان های عزیز، مردم خوبمان و کسانی که از کشورهای دیگر اینجا بودند، حادثه تلخی بود، اما یک عده ای به حمایت امریکا و رادیوی انگلیسی به نحوی نمایش دهند که ماجرای یوم الله ناشی از شهادت این دو شهید عزیز را به دست فراموشی بسپرند.

* افرادی که هیج علاقه ای به منافع ملی ندارند. یک عده ای جوان هستند و فریب می خورند، اما یک عده ای جوان هم نیستند و حاضر نیتسند منافع ملی را درک کنند و پای این منافع بیاستند. آنچه که دشمن مایل است در عمل اینها سر می زند.

* همین اندازه ای که از این حادثه غم خوردیم، دشمن ما به همان اندازه خوشحال شد. برای اینکه فکر کرد که می تواند سپاه و نظام را زیر سوال ببرد.

* اشتباه کردند. و مکرو و مکرالله … . حادثه یوم الله تشییع جنازه شهید و در هم کوبیدن پایگاه امریکایی از ذهن این مردم نخواهد رفت و روز به روز زنده تر خواهد شد.

*  من همینجا لازم است صمیمانه بار دیگر با اصحاب این مصیبت همدردی کنم و در غم آنها شریک هستیم. و تشکر کنم از آن پدر و مادرهایی و صاحب عزاهایی که با وجودی که دلشان پر از غم بود در مقابل دشمن ایستادند و موضع گرفتند.

*  مادر یکی از اینها به من نوشت و گفته که ما پای جمهوری اسلامی و انگیزه های شما ایستاده ایم. اینها فهم و بصیرت می خواهد. انسان با همه وجود در مقابل اینها احساس تکریم می کند.

یکی از کارهای دیگری که برای تحت الشعاع قرار دادن این حوادث انجام دادند، همین کار دولت خبیث انگلیس و فرانسه  وآلمان بود که ما مساله هسته ای را بار دیگر به شورای امنیت می بریم. که البته مسئولان کشور جواب محکم به اینها دادند.

* این سه کشور همان سه کشوری هستند که  در دوران جنگ تا توانستند به صدام حسین کمک کردند.

* دولت آلمان وسایل شیمیایی را در اختیار صدام حسین گذاشت که جبهه ها را هدف قرار دهد.

* دولت فرانسه بالگردهای جنگی سوپر اتاندارد را برای زدن کشتی های نفتی ما در اختیار صدام حسین قرار داد.

* دولت انگلیس با همه وجود در خدمت دشمنان ما بود.

* بنده از اول هم گفتند که این سه دولت هی حرف می زدند و یاوه گویی می کنند و من گفتند که به اینها اعتمادی ندارم و در خدمت امریکا خواهند بود.

* به گزارش سحام، خامنه ای گفت: بعد از یکسال معلوم شده است که اینها پادوی امریکا هستند. آمریکا که ارباب شما بود نتوانست و شما کوچکتر از‌ آن هستید که بتوانید ملت را به زانو در آورید.

* اینها مذاکره هم که می کنند مذاکره شان آمیخته با دغل است. همان کسانی که به پشت میز مذاکره ظاهر می شوند. آن جنتل من های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند.

* دست چدنی است که پوشش مخملی دارد. باطن همان است. اینها کسانی نیستند که بتوانیم به آنها اعتماد کنیم.

* حالا باید چه کنیم؟ من عرض میکنم ملت عزیز ایران باید قوی شوند.

* چه شد که پس از تلاش امپراتوری صهیونیست در چند روز قبل و بعد از این حادثه (کشتن سلیمانی) در ایران و کشور‌های مختلف مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

* آیا دست خدا را به وضوح نمیتوان دید؟

*  ترور سردار سلیمانی بزدلانه بود و مایه روسیاهی آمریکا شد. تا قبل از این، این مدل کار در منطقه مخصوص رژیم صهیونیستی بود.

*  رئیس جمهور امریکا اعتراف به ترور کرد. رسوایی از این بالاتر چه می شود؟

*  پاسخ قدرتمندانه سپاه در خور تدبر بود. این ضریه البته یک ضربه نظامی بود ولی بالاتر از آن، ضربه حیثیتی بود که به هیبت ابرقدرتی آمریکا وارد کرد.

* شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه قویترین فرمانده مبارزه با تروریست در منطقه بود به این عنوان هم شناخته شده است، کدام فرمانده دیگر قدرت داشت می‌توانست کار‌هایی که او انجام داد را انجام بدهد.

* پاسخ قدرتمندانه سپاه هم در خور تدبر است، این تشییع این شهید یک طرف و عکس العمل قدرتمندانه سپاه هم یک طرف دیگر، که ضربه به آمریکا بود، که ضربه نظامی بود، اما مهمتر و بزرگتر از ضربه نظامی ضربه حیثیتی بود.

* اما این که بخواهیم این حوادث را قیمت گذاری کنیم و ببینم که اندازه و قیمت آن چقدر است، به آن‌ها به چشم یک مکتب نگاه کنیم، سردار شهید عزیز ما را به چشم یک مکتب و مدرسه درس آموز نگاه کنیم، اهمیت این قضیه روشن خواهد شد، سپاه قدس را به عنوان مجموعه و سازمان اداری نبینیم بلکه به عنوان نهاد انسانی و دارای اندیشه‌های برزرگ ببنیم.

* آن چیزی که در ذهن ملت‌ها و در روحیه ملت‌ها در مسیر ملت‌ها باقی می‌ماند و آثاری که این روز‌ها باقی می‌گذارند آثار ماندگار و بعضاً جاودانه است.

* جامعه ایرانی به نظر ما یک جامعه صبار و شکور است، ملت ما ملت پر استقامت و شکر گزاری است و در طول سال‌های متمادی ملت ایران همواره سپاسگزار الطاف الهی بوده است.

* باید این ملت صبار و شکور از این آیات درس بگیرد، باید گفت اولین مسئله این است که ابعاد مادی و معنوی را شناسایی کنیم.

* من عرض می‌کنم ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت بی نظیر را کدام دسته قدرتی آورد این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ کدام عاملی می‌توانست یک چنین معجزه‌ای را نشان بدهد جز دسته قدرت الهی؟ کسانی که دست قدرت خدا را می‌توانند در این حوادث ببینند و تعبیر‌های مادی در این مسائل می‌کنند عقب می‌مانند.

* دو هفته‌ای که بر ما گذشت دو هفته استثنایی بود، ماجرا‌های تلخ و شیرین، حوادث درس آموز برای ملت ایران پیش آمد، یوم الله یعنی روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده میکند.

* آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین جهان رو شکل دادن یکی از ایام الله است.

* آن روزی ام که موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید و آن روز یکی از ایام الله است.

*   در دو هفته گذشته در مقابل چشمان ما ملت ایران مشاهده کردید، این روزهای نقطه عطف تاریخ هستند، روزهای عادی نیستند اینی که یک نیرو و ملتی، این قدرت را دارد این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزن، این نشان دهنده دست قدرت الهی است پس آن روز جزء ایام الله است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی 9 روز پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین که به کشته‌شدن 176 از این رخداد عذرخواهی نکرد و مردم معترض را فریب‌خورده رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی دانست.

به نوشته ایندیپندنت فارسی، او در خطبه‌های نماز‌جمعه امروز (27 دی‌ماه) گفت که تشییع جنازه قاسم سلیمانی و حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد، «یوم‌الله» بوده و تاکید بر سرنگونی هواپیما برای به فراموشی سپردن آن‌ها است: «عده ای سعی می‌کنند ایام‌الله‌های ملت ایران را به فراموشی بسپارند. یکی همین قضیه تاسف‌انگیر حادثه سقوط هواپیما بود.»

رهبر جمهوری اسلامی که سمت فرمانده کل قوا را نیز به عهده دارد، مسئولیت شلیک موشک به هواپیما را نیز نپذیرفت و صرفا به این اکتفا کرد که این حادثه باعث ناراحتی او شده است: «این حادثه تلخی بود و دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند. از دست دادن جوانان و مردم عزیز و کسانی که از کشورهای دیگر بودند، بسیار تلخ بود.»

او تشییع‌جنازه قاسم سلیمانی و حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکایی را دو «یوم‌الله» مهم دانست و گفت همان‌گونه که خدا به موسی دستور داد که این یوم‌الله‌ها را به یاد قومت بینداز ما هم وظیفه داریم که آن را یاد‌آوری کنیم. خامنه‌ای تشییع سلیمانی را «بزرگ‌ترین بدرقه جهان» و جمعیت شرکت‌کننده در آن را «ده‌ها میلیون» دانست.

خامنه‌ای، برنامه‌های مختلف بزرگداشت یاد کشته‌شده‌ها و همچنین پیگیری‌های بین‌المللی را نقشه دشمن خواند و گفت: «عده‌ای با هدایت تلویزیون‌های آمریکایی و رادیوهای انگلیسی سعی کردند آن را به نحوی آرایش دهند که ماجرای یوم‌الله ناشی از شهادت بزرگ این دو شهید عزیز (قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) را به فراموشی بسپارند؛ افرادی که هیچ علاقه‌ای در آنها نسبت به منافع ملی و مسائل کشور احساس نمی‌شود.»

او همچنین اشاره کوتاهی به اعتراضات مردمی پس از این حادثه کرد وآن را نیز ناشی از فریب دشمن و عدم درک منافع ملی دانست: «حالا عده‌ای جوان و احساساتی هستند و فریب می‌خورند اما عده‌ای جوان هم نیستند ولی حاضر نیستند منافع ملی را درک کنند و پای آن بایستند. آنچه دشمن مایل است، از زبان آن‌ها سر می‌زند. همان اندازه‌ای که ما از این حادثه سقوط هواپیما غصه خوردیم و غم در دلمان نشست، دشمنان خوشحال شدند. به خیال اینکه یک مستمسکی به دست آورد‌ه‌اند که می‌توانند سپاه و نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.»

خامنه‌ای به شعارهای مردم علیه خودش در اعتراضات روزهای گذشته اشاره‌ای نکرد و صرفا در مورد پاره کردن و آتش زدن عکس سلیمانی گفت: «چند صد نفری که به عکس سردار سلیمانی اهانت کردند، جزو مردم ایران هستند یا چند میلیون نفری که او را تشییع کردند؟»

رهبر جمهوری اسلامی در انتهای سخنانش درباره سرنگونی هواپیما به دست سپاه، آن را ماجرایی مبهم خواند و از فرماندهان سپاه بابت اطلاع‌رسانی در مورد آن تشکر کرد: «در حادثه هواپیما ابهاماتی هست. از فرماندهان تشکر می کنیم که برای مردم توضیح دادند ولی این موضوع باید پیگیری شود تا از حوادث مشابه نیز به شکل جدی پیشگیری شود.»

حمایت از سپاه و اقداماتش در منطقه بخش دیگری از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه بود. او نیروی قدس سپاه را «رزمندگان بدون مرز» خواند و گفت که مداخله آن‌ها در منطقه برای تامین امنیت ایران است: «سپاه قدس، یک نیرویی است که با سعه صدر به همه جا و همه کس نگاه می کند. رزمندگان بدون مرز هستند و هرجا که نیاز باشد، آنجا حضور پیدا می‌کنند و کرامت مستضعفان را حفظ می‌کنند و خود را بلاگردان مقدسات و حریم‌های مقدس می‌کنند. همین‌ها سایه جنگ و ترور را از کشور خودمان هم دفع می‌کنند. بخش مهمی از امنیت کشور ما محصول کار همین جوانان مومنی است که تحت فرماندهی سردار عزیزمان سال‌ها مجاهدت کردند. بله به کمک غزه و فلسطین هم می‌روند اما برای خودمان هم امنیت ایجاد می‌کنند.»

دولت‌های حقیر اروپا عددی نیستند!

موضوع فعال شدن مکانیسم حل اختلاف نیز بخش دیگری از صحبت‌های رهبر جمهوری اسلامی بود. خامنه‌ای این اقدام اروپایی‌ها را نیز برنامه‌ای برای «تحت‌الشعاع قرار دادن» تشییع جنازه سلیمانی و حمله موشکی سپاه دانست و گفت: « یکی از کارهای دیگری که برای تحت الشعاع قرار دادن این حوادث بزرگ انجام دادند همین کاری است که این سه دولت اروپایی کردند؛ دولت خبیث انگلیس، دولت فرانسه و دولت آلمان. تهدید کردند که ما مسئله هسته‌ای را بار دیگر به شورای امنیت می‌بریم. البته مسئولین کشور خوشبختانه پاسخ این‌ها را دادند. جواب محکم به این‌ها داده شد.»

روز سه‌شنبه (24 دی‌ماه) فرانسه، بریتانیا و آلمان با انتشار بیانیه مشترک اعلام کردند که در واکنش به اقدامات ایران برای تعلیق تعهداتش در برجام، مکانیسم حل اختلاف را فعال کرده‌اند. موضوع فعال کردن این مکانیسم از تابستان امسال و در مذاکرات تلفنی ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و روحانی مطرح شده بود. ایران در چند ماه گذشته تلاش کرده بود تا مانع این اقدام اروپا شود.

خامنه‌ای در سخنان امروزش در واکنشی تند به این اقدام اروپایی‌ها گفت: «بنده از اول هم گفتم، بعد از خروج آمریکا از برجام، که این سه دولت هی حرف می‌زدند، هی یاوه‌گویی می‌کردند، بنده همان روز هم گفتم من به اینها اعتمادی ندارم، اینها کاری نخواهند کرد، در خدمت آمریکا خواهند بود. امروز کاملا واضح شده است بعد از گذشت حدود یکسال معلوم شده است که اینها به معنای واقعی کلمه پادوی آمریکا هستند.»

او سه کشور اروپایی را «دولت‌های حقیر» خواند و تصمیم آن‌ها برای فعال کردن مکانیسم حل اختلاف را در جهت به زانو درآوردن ایران دانست: « این دولت‌های حقیر در انتظار این هستند ملت ایران را به زانو دربیاورند. آمریکا که ارباب شما است نتوانست شما کوچک‌تر از آن هستید که ملت ایران را به زانو درآورید.»

به‌رغم بیان این سخنان تند، او باب موضوع مذاکره با غرب را همچنان باز نگاه داشت و گفت که جمهوری اسلامی از مذاکره ابایی ندارد ولی با آمریکایی‌ها مذاکره نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *