مدارس و فرودگاه مهرآباد تهران بعلت بارش برف تعطیل شد

By | ۱۳۹۸-۱۰-۲۹

برف شبانگاهی تهران موجب تعطیلی مدارس این استان در کلیه مقاطع تحصیلی گردید و پلیس نیز به شهروندان بابت استفاده از خودروهای شخصی با توجه به وضعیت نامساعد کوچه‌ها و خیابان‌ها هشدار داده است.

به گزارش بی بی سی، در ابتدا به علت بارش برف تنها مدارس شهر تهران در مقطع ابتدایی و متوسطه تعطیل اعلام شد، اما با شدت گرفتن برف مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که “به دلیل افزایش بارش برف و یخبندگی معابر همه مدارس شهر تهران در همه مقاطع تحصیلی امروز یکشنبه (۲۹ دی) تعطیل است”.

روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران هم خبر از تعطیلی مدارس در کلیه مقاطع در نوبت صبح یکشنبه در شهرستان‌های استان تهران داد.

براین اساس کلیه مقاطع تحصیلی در شهرهای چهاردانگه، اسلامشهر، ملارد، شهریار، بهارستان ناحیه یک و دو ، قدس، شهر ری ناحیه یک و دو ، کهریزک، رباط کریم، فشافویه، دماوند، پردیس، بومهن، جاجرود، ابعلی و رودهن به علت بارش شدید برف و برودت هوا در نوبت صبح امروز تعطیل است.

دانشگاه آزاد هم خبر از تعطیلی واحدهای علوم و تحقیقات، تهران مرکزی(سوهانک)، رودهن و دماوند بعلت بارش برف داده است.

محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران نیز در پی بارش سنگین برف از شهروندان این شهر خواست تا “از ترددهای غیر ضروری با وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند”.

آقای مهماندار به رانندگان توصیه کرد که “برای سفرهای درون شهری و برون شهری خودروهای خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند”.

جمعیت هلال احمر ایران نیز با انتشار دو توییت به آموزش رانندگان برای رانندگی در برف و سرما و لزوم استفاده از زنجیر چرخ پرداخت.

در همین حال فرودگاه مهرآباد تهران نیز اعلام کرد که کلیه پروازهای این فرودگاه “با توجه به شرایط جوی و بارش سنگین برف در شهر تهران و پایین بودن دید افقی زیر ۳۰۰ متر تا مساعد شدن دید کافی، پروازهای فرودگاه مهرآباد به جهت استاندارد سازی نشست و برخاست فعلا انجام نمی گردد”.

خبرگزاری تسنیم به نقل سازمان هواشناسی ایران گزارش کرده که “ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز بارش برف و باران به جز در جنوب شرق کشور ادامه می‌یابد”.

به نوشته این خبرگزاری “فردا در شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارش پراکنده برف و باران و در سواحل شمالی بارش پراکنده باران روی می‌دهد، سامانه بارشی اواخر وقت فردا از مرزهای شرقی” ایران خارج می شود.

قرار است از چهارشنبه این هفته نیز “با تشدید فعالیت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و غربی،‌ گستره بارش‌ها نیمه غربی و قسمت‌هایی از جنوب” ایران را در بر‌ بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *