سرفصل “جنایات و توطئه‌های آمریکا” به کتب درسی ایران اضافه می‌شود

By | ۱۳۹۸-۱۱-۰۳

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز «قانون الزام دولت در تعیین سرفصل “جنایات و توطئه‌های آمریکا” در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها» را برای اجرا به چندین وزارتخانه‌ این کشور ابلاغ کرد.

به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران»، براین اساس، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی این کشور، روحانی قانون مربوطه را برای اجرا به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرده است.

گفتنی است نمایندگان مجلس ایران در جلسه علنی یکشنبه 5 ژانویه طرح الزام دولت در تعیین سرفصل “جنایات و توطئه‌های امریکا” در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را از مجموع 239 نماینده حاضر، با 231 رأی موافق، 2 رأی مخالف و بدون هیچ رأی ممتنع تصویب کردند.

بر اساس آن وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران وظیفه دارند با استفاده از تمام اسناد تاریخی، به‌ویژه اسناد و مدارک بجای مانده از سفارت سابق آمریکا در تهران، سرفصل “جنایات، توطئه‌ها، خیانت‌های آمریکا در دنیا” را با “اولویت کشور ایران” در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، مؤسسات، آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی این کشور بگنجانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *