زیباکلام: پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها پیروز انتخابات مجلس هستند /اگر عارف کاندیدا می شد ۱۰۰هزار رای هم نمی آورد

By | ۱۳۹۸-۱۱-۰۶

صادق زیباکلام در گفت وگو با ایسنا درباره نحوه شکل‌گیری رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این انتخابات رقابتی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل نمی گیرد، زیرا اصلاح‌طلبان حضوری در انتخابات ندارند و شاید تعداد کمی کرسی در مجلس بدست آورند. اگر عارف در انتخابات شرکت می‌کرد، بعید بود حتی صدهزار رای هم بدست می‌آورد.

زیباکلام گفت: در مجلس یازدهم نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان تاثیر گذار نیستند و بحث ترکیب مجلس بعدی درباره رقابت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست، بلکه بحث اصلی این است که تندروها ۱۵۰ کرسی بدست می‌ آورند یا ۲۰۰ کرسی؟ اصولگرایان سنتی هم در اقلیت خواهند بود. جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها هیات رئیسه و احیانا ریاست مجلس را بدست می آورند. شاید آقاتهرانی یا ذوالنور رئیس مجلس و زاکانی، الیاس نادران، نقوی حسینی، یامین پور یا رسایی اعضای هیات رئیسه شوند.

این استاد دانشگاه درباره وضعیت جریان قالیباف در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: قالیبافی‌ها شاید در مشهد و چند شهر دیگر در استان خراسان وضعیت خوبی داشته باشند اما پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها اکثریت مجلس را خواهند داشت. طرفداران احمدی‌نژاد با پایداری‌ها رابطه بهتری دارند تا با قالیبافی‌ها. اتحاد اصلی بین پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها شکل گرفته است. قالیباف خیلی مورد اعتماد و تایید پایداری‌ها نیست. او سعی می‌کند خود را نواصولگرا و متفاوت معرفی کند، اما نه پایداری ها او را قبول دارند و نه احمدی‌نژادی‌ها. من برای قالیباف برای ریاست مجلس شانسی قائل نیستم.

زیباکلام در پایان درباره میزان مشارکت در انتخابات مجلس گفت: در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ مشارکت زیاد نخواهد بود و به ۲۰در صد هم نخواهید رسید، زیرا بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در شهرهای بزرگ‌ هستند و خیلی حضوری نخواهند داشت.در تهران رای نفر اول شاید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار رای باشد که جبهه پایداری ها این رای را بدست می‌آورند.این را مقایسه کنید با یک و نیم میلیون رای آقای عارف در انتخابات قبلی در سال ۹۴. البته در شهرهای کوچک میزان مشارکت تابع رقابت‌های محلی، قومی، قبیلگی و طایفگی است و مشارکت در این شهرها به ۶۰ تا ۷۰ درصد می رسد و در مجموع برای کل کشور مشارکت حول و حوش ۵۰ درصد خواهد بود.

One thought on “زیباکلام: پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها پیروز انتخابات مجلس هستند /اگر عارف کاندیدا می شد ۱۰۰هزار رای هم نمی آورد

  1. مرتضی صالحی

    بسیار تاسف اور است که این اقای باصطلاح دکترای سیاسی دانشجویان دوره سیاسی دانشگاهای ایران امروز را برای فردای ازادی ایران تربیت میکنند. فاجعه است فاجعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *