زلزله ۵.۴ ریشتری در خانه‌زنیان در استان فارس

By | ۱۳۹۸-۱۱-۰۷

زمین‌لرزه‌ای شدید شیراز را لرزاند


رسانه‌های ایران از وقوع زمین‌لرزه‌ای شدید در شیراز به شدت پنج و چهاردهم ریشتر خبر می‌دهند.

ایسنا نوشته است، وقوع زمین‌لرزه شیراز که در ساختمان‌های مرتفع بیشتر احساس شد، بسیاری از شهروندان خصوصا در خیابان‌های مرکزی این شهر را به خیابان‌ها کشاند.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، هنوز از خسارت‌های احتمالی این زلزله اطلاعاتی در دست نیست.

این زمین‌لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین، در ۱۰ کیلومتری خانه زنیان، ۳۶ کیلومتری بالاده و ۴۱ کیلومتری شیراز در استان فارس رخ داده است.

جزئیات زلزله ۵.۴ ریشتری در استان فارس 


جزئیات زلزله ۵.۴ ریشتری در استان فارسرئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وفوع زلزله ۵.۴ ریشتری در محدوده خانه زنیان در استان فارس خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت و گو با ایسنا در این باره گفت: حوالی ساعت ۱۶ و ۵۸ امروز (۷ بهمن ماه) زمین زلزله به بزرگی ۵.۴ ریشتر محدوده خانه زنیان در استان فارس را لرزاند.

وی با بیان این که این زمین زلزله در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: در حال حاضر تیم‌های ارزیابی به محل اعزام شدند و گزارش‌های اولیه با توجه به این که کانون زلزله در خارج از محدوده شهری و مسکونی قرار داشته خسارتی به منازل وارد نشده است. با این وجود ارزیابی‌ها تا حصول نتیجه قطعی ادامه دارد.

نجار افزود: تمام تیم‌های امدادی خدماتی و انتظامی در مناطقی که متاثر از زلزله بودند به حالت آماده باش درآمدند.

گفتنی است این زمین زلزله در بخش های از شهر شیراز نیز احساس شده است.

مرتضی سلیمی -رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر- نیز در پی وقوع این زمین لرزه از اعزام چهار تیم ارزیاب به منطقه جهت انجام بررسی‌های اولیه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *