امیرحسین تتلو به درخواست پلیس ایران در ترکیه بازداشت شد

By | ۱۳۹۸-۱۱-۰۸

سخنگوی نیروی انتظامی از بازداشت امیرحسین تتلو به درخواست پلیس ایران در ترکیه خبر داد. تتلو پیشتر در اینستاگرام خبر بازداشت خود را منتشر کرده بود. اتهام او توهین به شخصیت‌های شیعه در یکی از کنسرت‌هایش اعلام شده است.

سردار احمد نوریان، سخنگوی نیروی انتظامی، روز سه‌شنبه هشتم بهمن (۲۸ ژانویه) از بازداشت امیرحسین مقصودلو (تتلو) خواننده ایرانی به درخواست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه خبر داد.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: «به علت پرونده‌های قضایی که برای تتلو در ایران تشکیل شده بود، اعلان قرمز اینترپل برای این فرد اعلام و وی در ترکیه بازداشت شد.»

به گفته سردار نوریان، تتلو در حال حاضر در بازداشت است و بعد از طی مراحل اداری انتقال، تحویل پلیس اینترپل ایران می‌شود.

وبسایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درباره بازداشت امیر تتلو نوشته است: «به درخواست مرجع قضایی به دلیل ترغیب شهروندان خصوصاً جوانان به استفاده از مواد مخدر به ویژه روانگردان‌ها و نیز اشاعه فساد، پلیس بین‌الملل ناجا [نیروی انتظامی جمهوری اسلامی] برای تبعه ایرانی “امیرحسین مقصودلو” (تتلو) از طریق سازمان اینترپل اعلان قرمز صادر کرد که در نتیجه آن، فرد یاد شده توسط پلیس ترکیه بازداشت شده است.»

ساعتی پیش از انتشار این خبر در رسانه‌های ایران، تتلو در اینستاگرامش از بازداشت خود خبر داده و اعلام کرده بود که پلیس ترکیه قصد دارد او را “به ایران تحویل دهد”. او پیش‌تر اعلام کرده بود که در حال ترک ترکیه به سوی لندن است.

گزارش‌ها حاکی است که امیر تتلو برای تمدید اقامت خود به اداره مهاجرت در استانبول رفته بود که در آنجا بازداشت شد. گفته شده او با درخواست قوه قضاییه جمهوری اسلامی از اینترپل بازداشت شده است.

در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ امیر تتلو از ابراهیم رئیسی، نامزد اصلی اصول‌گرایان، حمایت می‌کرد. تصاویر دیدار او با ابراهیم رئیسی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی انتشار وسیعی یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *