مشاور وزیر بهداشت:سالانه ۴۵۰ هزار سقط جنین در کشور انجام می‌شود

By | ۱۳۹۸-۱۱-۱۷
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ساری گفت: سالانه بیش از ۴۵۰ هزار سقط جنین در کشور انجام می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، باقر لاریجانی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیصبح امروز در هفتمین کنگره اخلاق پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از ۴۵۰ هزار سقط جنین قانونی و غیرقانونی در کشور انجام می‌شود که بحث بسیار مهمی است و تمهیداتی در کشور باید اندیشیده شود که سقط جنین آسان تلقی نشود.

او یکی دیگر از چالش‌های حوزه پزشکی را پیوند کلیه از دهنده زنده اعلام کرد و گفت: پیوند کلیه از دهنده زنده بسیار زیاد است در این زمینه هم مباحثی وجود دارد که نیاز به بررسی است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کمیته اخلاق بالینی در کشور فعال می‌شود، ادامه داد: قرار است این موارد به صورت مجازی برای اساتید غیرپزشکی نیز آموزش داده شود.

باقر لاریجانی گفت: حدود ۷ میلیون خدمات پزشکی، ۶۰ میلیون درمان سرپایی و بیش از ۴ میلیون عمل جراحی سال ۹۷ انجام شده است که درصد رضایت مندی در خدمات کم نیست.

او افزود: در برخی موارد ممکن است نقص‌های هم داشته باشیم، اما اگر اصول اخلاقی را رعایت کنیم خدمات پزشکیمی‌تواند در جامعه بسیار مورد توجه قرار گیرد.

هفتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با موضوع تحول اخلاق پزشکی در گام دوم انقلاب، از امروز به مدت ۳ روز در سالن مصباح مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *