کولاک برف در مرکز و شمال ایران؛ مرگ سه نفر، قطع برق و گاز، مسدود شدن جاده‌ها

By | ۱۳۹۸-۱۱-۲۲

با گسترش موج برف و کولاک از غرب به استان‌های شمالی و مرکزی ایران پیمان اسدی، رئیس اورژانس ۱۱۵ گیلان اعلام کرد: بر اثر بارش برف سنگین در این استان دو نفر جان خود را از دست دادند. همچنین فرماندار رودبار نیز اعلام کرده که یک نفر در این منطقه جان خود را از دست داده است.

بارش برف موجب مسدود شدن تعدادی از جاده‌های اصلی ایران شده و تصادف‌های زنجیره‌ای میان خودروها افزایش یافته است. در برخی شهرها مردم از قطع دسترسی به آب، برق و گاز در منازل خود خبر می‌دهند.

محمد محمدی،‌ مسئول مرکز مدیریت راه‌های زنجان، روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه با اشاره به فراگیری موج برف و کولاک در همه  مناطق این استان از بسته شدن دست‌کم شش جاده در آن خبر داد.

در پی ادامه بارش سنگین برف کلیه مدارس استان گیلان چهارشنبه ۲۳ بهمن تعطیل شده است.

همچنین به دلیل شدت بارش برف کلیه مدارس نوبت صبح در استان همدان چهارشنبه ۲۳ بهمن تعطیل است.

هم‌زمان، رییس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد محور قزوین به رشت مسدود و تردد خودروها در آن متوقف شده است. به گفته او،‌ تعداد زیادی از مسافران به دلیل «نامناسب» بودن وضعیت در جاده‌های کشور گرفتار شده‌اند.

تصاویری که از سوی مردم در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد بسیاری از خودروهای شخصی و اتوبوس‌ها در برف گرفتار شده و همچنین در شهرها نیز برخی نقاط در برف مدفون شده‌اند.

در همین زمینه حامد سجادی، معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر، از اسکان اضطراری «هزار و ۳۴۹ نفر» از مسافران در جاده‌های کشور خبر داده و تعداد افرادی را که به آن‌ها امدادرسانی شده را بیش از شش هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرده است.

در شهر خلخال استان اردبیل، تصاویری از مدفون شده کامل کوچه‌ها و بسته شدن دسترسی منازل مسکونی مردم با افزایش ارتفاع برف روی زمین منتشر شده است.

در گیلان، اداره کل مدیریت بحران استانداری از قطع برق ۹۰ هزار خانوار خبر داده و اظهار کرده که در جاده‌ها بسیاری از مسافران مجبور به استقرار موقت در راهدارخانه‌ها شده‌اند.

برخی کاربران توییتر در شهرهای شمالی کشور نیز از یخ‌زدگی لوله‌های آب و قطع دسترسی خود به گاز و برق گلایه کرده‌اند.

در فرودگاه مهرآباد تهران وبرخی شهرها از جمله ایلام،‌ تبریز و رشت، باند پروازی فرودگاه‌ها لغزنده و یا پوشیده شده و به علت عملیات برف‌روبی برنامه‌ پروازها با تاخیر و یا توقف موقت روبه‌رو شده است.

در آذربایجان شرقی نیز مدیرکل راه‌آهن استان از انحراف یک قطار باری از ریل در مسیر بستان‌آباد به تبریز به دلیل برخورد با برف خبر داد.

همچنین در تهران و برخی دیگر از شهرها مقام‌های پلیس راه از وقوع تصادف‌های زنجیره‌ای خبر می‌دهند.

با ورود موج سرما به کشور از ابتدای هفته جاری،‌ سازمان هواشناسی اعلام کرد که تا روز چهارشنبه حدود ۲۰ استان کشور درگیر برف و کاهش دمای شدید خواهند شد.

بنا بر اعلام روز سه‌شنبه این سازمان، ‌موج برف و کاهش دما همچنان ادامه خواهد داشت و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کرمان و هرمزگان بارش شدیدتری اتفاق خواهد افتاد.

مدارس برخی شهرستان‌ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر طی روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل شده بود.

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *