رییس حراست دانشگاه تهران: «سه دانشجوی بازداشتی اخیر به علت شرکت در تجمعات آبان در اوین به سر می برند»

By | ۱۳۹۸-۱۱-۲۴

 روز چهارشنبه ۲۳ بهمن‌ ماه، رییس حراست دانشگاه تهران در خصوص آخرین وضعیت بهاره هدایت، امیر محمد شریفی و معین زارعیان، سه تن از دانشجویان بازداشتی این دانشگاه اعلام کرد که این افراد به علت شرکت در تجمعات دانشگاه در جریان اعتراضات آبان ماه، توسط پلیس امنیت بازداشت شده اند. بنابر گفته وی این دانشجویان در حال حاضر در شعبات مختلف دادسرای اوین به سر می‌ برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز چهارشنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، اسماعیل سلیمانی، رییس حراست دانشگاه تهران جزییات بازداشت بهاره هدایت، امیر محمد شریفی و معین زارعیان، سه تن از دانشجویان این دانشگاه را اعلام کرد.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که بازداشت این دانشجویان توسط کدام نهاد امنیتی صورت گرفته است، اعلام کرد: “پلیس امنیت این دانشجویان را بازداشت کرده و اکنون این دانشجویان در شعبات مختلف دادسرای اوین به سر می‌برند”.

رییس حراست دانشگاه تهران در خصوص نحوه بازداشت امیرمحمد شریفی گفت: “به امیرمحمد شریفی ابلاغ شده بود که به دادسرا مراجعه کند و آنجا پیگیر موضوع باشد، اما او مراجعه نمی‌کند و بازداشت می‌شود. البته در این زمینه مطمئن نیستم، زیرا روایت دیگری نیز وجود دارد که او خودش به دادسرا مراجعه کرده است،. فکر می‌کنم امروز آقای شریفی آزاد شود. امیرمحمد شریفی و معین زارعیان بیرون محیط دانشگاه بازداشت شده‌اند”.

سلیمانی درباره علت بازداشت این دانشجویان گفت: “من دلیل اتهام‌ها را نمی‌دانم ولی به تجمع آخری که در آبان ماه در دانشگاه اتفاق افتاد مربوط می‌شود. این دانشجویان به علت حضور در تجمعات اخیر و سر دادن شعارهای «تند و ساختارشکنانه‌» بازداشت شده‌اندما اطلاعات دقیقی نداریم و اطلاعات در اختیار پلیس است”.

وی در خصوص بازداشت بهاره هدایت که گفته می‌شود حراست دانشگاه تهران با همکاری پلیس او را بازداشت کرده‌اند، مدعی شد: “پلیس امنیت چند مرتبه به بهاره هدایت برای مراجعه ابلاغ کرده بود و در واقع او در جریان مساله بوده است. طوری که خانم هدایت گفته بود من روز چهارشنبه ۲۳ بهمن به پلیس مراجعه خواهم کرد. در ادامه این جریانات پلیس با حراست دانشگاه تماس می‌گیرد و می‌گوید که می‌خواهد با بهاره هدایت مصاحبه‌ای داشته باشد و ابلاغیه‌ای قضایی دارند که باید به او بدهند”.

وی همچنین مدعی شده است:‌ “وقتی پلیس مراجعه می‌کند، ما مطلع می‌شویم که موضوع بحث، بازداشت بهاره هدایت است. ما پلیس را به بیرون هدایت کردیم و بعد یکی از همکاران ما با خانم هدایت صحبت می‌کند و او از ساختمان بیرون می‌رود و خارج از دانشگاه بازداشت می‌شود، از این رو بازداشت وی ربطی به حراست و دانشگاه ندارد!”

گفتنی است که  امیرمحمد شریفی، دانشجوی دانشگاه تهران در تاریخ ۲۰ بهمن ماه و  معین زارعیان، دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تهران و عضو شورای صنفی خوابگاه‌های این دانشگاه، در تاریخ ۲ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

در خصوص بهاره هدایت، دیگر دانشجوی این دانشگاه نیز لازم به ذکر است که وی در تاریخ ۲۱ بهمن ماه، در پی احضار به حراست دانشگاه بازداشت شد. خانم هدایت فردای آن روز طی تماسی با خانواده خود از حضورش در دادسرای اوین خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *