«آنا»، لیست ائتلاف انتخاباتی برای استیضاح و اعدام حسن روحانی!

By | ۱۳۹۸-۱۱-۲۹

– «تا زمانی که به مجلس نرفتیم آقای روحانی رئیس جمهور ماست و قبولش داریم! اما اگر وارد مجلس شویم استیضاح‌اش را مطرح و با دو سوم آرا آن را تصویب می‌کنیم، سپس خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیم و امضای عدم کفایت ایشان را می‌گیریم.»
– با وجود اینکه اصغر جمالی‌فرد گفته است همه «برادران» که در این فهرست قرار است استیضاح را پیگیری کنند، نام چند زن نیز در لیست «آنا» به چشم می‌خورد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران امسال با بی‌تفاوتی گسترده مردم روبرو شده و بر اساس نظرسنجی‌ها اکثر افراد واجد شرایط آن را تحریم کرده و رأی نخواهند داد. در مقابل اما با توجه به وضعیت شکننده و رو به سقوطی که جمهوری اسلامی پیدا کرده، جناح‌های حکومتی بیش از هر سال دیگری بجای رقابت، به درگیری با یکدیگر مشغول هستند.

اصلاح‌طلبان در اقداماتی دو سویه پس از رد صلاحیت برخی از داوطلبان‌شان رخ انتقادی از نظام و شیوه انتخابات جمهوری اسلامی گرفته‌اند اما همزمان به تبلیغ و رایزنی برای پیروزی نامزدهای این جناح به کرسی‌های مجلس شورای اسلامی هستند. اصولگرایان نیز در قالب جبهه‌ها و ائتلاف‌هایی که با هم اختلاف نظرهایی نیز دارند به سهم خود در حال گرم کردن تنور انتخابات هستند.

همه این تلاش‌ها اما نه با هدف بهبود وضع مردم و کشور، بلکه برای داشتن سهم بیشتری از رانت توزیع شده در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مختلف آن و همچنین تسویه حساب جریان‌های درون نظام با یکدیگر و حذف و تضعیف رقبا صورت می‌گیرد.

برای نمونه ائتلافی برای شرکت در انتخابات مجلس از جمعی از نامزدهای اصولگرا تشکیل شده است که هدف آنها برای راهیابی به دوره چهار ساله مجلس شورای اسلامی، استیضاح حسن روحانی اعلام شده که حدود یک سال از عمر دولت‌اش است!

ائتلاف «آنا» (مادر) که در صورت پیروزی در انتخابات می‌خواهند بلافاصله پس از تشکیل مجلس، حسن روحانی را برای استیضاح به صحن علنی بکشانند توسط اصغر جمالی‌فرد تشکیل شده است.

اصغر جمالی‌فرد گفته است افراد حاضر در این لیست قولنامه‌ای امضا کرده‌اند که روحانی را استیضاح کنند و سپس قوه قضاییه را برای محاکمه و صدور رای اشد مجازات برای او یعنی اعدام، زیر فشار قرار دهند!

اصغر جمالی‌فرد معروف به «ابوحنیف» در دهه ۵۰ خورشیدی دانشجوی الکتروتکنیک در آلمان بود و همان زمان با مصطفی چمران آشنا شد و در کنار او و امام موسی صدر به فعالیت‌های سیاسی و اسلامی پرداخت.

جمالی‌فرد عضویت در سازمان حرکه المحرومین و سازمان الفتح، شرکت در جنگ‌های دو  ساله لبنان علیه مارونی‌ها و اسرائیل، انتشار نشریات عربی علیه حکومت پهلوی، انتشار تحریرالوسیله و جزوه حکومت اسلامی روح‌الله خمینی و توزیع آن بین حجاج سال ۵۶ و همراهی با روح‌الله خمینی و انقلابیون دیگری چون ابراهیم یزدی در نوفل لوشاتو را در کارنامه خود دارد.

جمالی‌فرد پس از پیروزی انقلاب۵۷ به سپاه پاسا یکی از سپاه‌های چهارگانه قبل از تشکیل رسمی سپاه به فرماندهی محمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری رفت و آنجا عضو شورای فرماندهی سپاه مستقر در خیابان شهرآرا شد. سردبیری مجله «شهید» و «پیام شهید» که محمد منتظری چاپ می‌کرد و انتشار مجله «والفجر» نیز از جمله دیگر سوابق «ابوحنیف» است.

جمالی‌فرد که پیشتر نیز در چند دوره انتخابات شرکت کرده اما رای نیاورد، در انتخابات این دوره با تشکیل ائتلاف «آنا» وارد میدان شده است. او در گفتگو با خبرگزاری ایلنا درباره تشکیل این ائتلاف گفته است: «تا زمانی که به مجلس نرفتیم آقای روحانی رئیس جمهور ماست و قبولش داریم! اما اگر وارد مجلس شویم استیضاح‌اش را مطرح و با دو سوم آرا آن را تصویب می‌کنیم، سپس خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیم و امضای عدم کفایت ایشان را می‌گیریم.»

این عضو سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره عملکرد این ائتلاف در صورت پیروزی در انتخابات افزوده است: «افراد حاضر در لیست قولنامه امضا کرده‌اند تا به آنچه وعده داده‌اند عمل کنند در خصوص استیضاح روحانی هم صدای ضبط شده آنان را که در مسجد ارگ سخنرانی کردند، داریم.»

او گفته است که حسن روحانی در سال ۶۵ با نماینده اسرائیل دیدار داشته و همچنین مدعی شده «بنده این سند را به زبان‌های عبری، عربی، فارسی و انگلیسی منتشر کرده‌ام و اگر ایشان اعتقاد دارد چنین چیزی نیست می‌تواند از من به دادگاه شکایت کند.»

جمالی فرد می‌گوید «اشد مجازات را برای آقای روحانی می‌خواهیم که اشد مجازات اعدام است. او امروز خرابکاری می‌کند و به نظام و رهبری ضربه می‌زند!»

وی در پاسخ به این موضوع که گفته می‌شود مجلس آینده باتوجه به افرادی که تائید صلاحیت شده‌اند کشور را به سمت و سوی جنگ خواهند برد، گفته است: «مجلس باید به مردم خدمت کند، هرگز جنگ اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه آقای روحانی گرا دهد تا جنگ آغاز گردد! در غیر اینصورت محال است جنگ داشته باشیم. آقای روحانی عنوان کرد هرکس دست به برادر من بزند اعلام جنگ کرده است اما ما برادرش را گرفتیم؛ اما خبری نشد. دشمن در کمین است روحانی مثل قذافی عمل می‌کند اما فاتحه «ظریف» او خوانده شده است!»

او همچنین تأکید کرده است: «باید گفت تمام برادارانی که با من هستند استیضاح آقای روحانی را پیگیری می‌کنند، سپس بعد از آنکه استیضاح وصول شد به قوه قضائیه نامه می‌دهیم که وی مجرم و خلافکار است.»

لیست انتخاباتی «آنا» که نخست به نظر می‌رسید مخفف «ائتلاف نیروهای انقلاب» باشد اما در پرانتز معنی آن را از زبان آذری، «مادر» نوشته‌اند. مشخص نیست به چه دلیل از عنوان «مادر» برای این لیست ائتلافی استفاده نشده و آن را «آنا» نامیده‌اند در حالی که همه افراد حاضر در این لیست نیز آذری نیستند. این لیست همزمان با تولد «فاطمه زهرا» که از سوی جمهوری اسلامی «روز زن» نامگذاری شده رونمایی شده است.

از سوی دیگر با وجود اینکه اصغر جمالی‌فرد گفته است همه «برادران» در این فهرست قرار است استیضاح را پیگیری می‌کنند، نام چند زن نیز در این فهرست به چشم می‌خورد. از جمله فاطمه آلیا، زهره سادات لاجوردی، بتول نامجو، فاطمه برادران، لاله افتخاری و زهره الهیان!

مشخص نیست ائتلافی که شعار و هدف انتخاباتی‌اش استیضاح و اعدام حسن روحانی است، زنان را به عنوان ویترین در این فهرست گذاشته یا این زنان که برخی از آنها در دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، واقعا با این عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم‌پیمان شده‌اند. این فهرست در حالی منتشر شده و اصغر جمالی‌فرد درباره آن با خبرگزاری ایلنا گفتگو کرده که هنوز دیگر افراد حاضر در این فهرست ائتلافی، درباره آن اظهار نظری نکرده‌اند.
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *