قیمت دلار آزاد در ایران به ۱۴،۴۸۰ تومان رسید

By | ۱۳۹۸-۱۲-۰۱

دلار در بازار آزاد تهران در ادامه روند صعودی روز پنج‌شنبه، اول اسفندماه، به ۱۴،۴۸۰ تومان رسید. این رقم نسبت به روز قبل، افزایش ۰٫۶۹ درصدی داشته است.

قیمت دلار در روزهای اخیر از مرز ۱۴ هزار تومان که بانک مرکزی ایران آن را خط قرمز خود می‌داند، گذشته و سه روز پیش از این، روز دوشنبه، هر دلار آمریکا در بازار تهران تا ۱۴۳۵۰ تومان خرید و فروش شد.

روزنامه دولتی «ایران» در همان روز در این باره نوشت که «برخی معامله‌گران از سه روز گذشته، علت رشد جدید نرخ دلار در روزهای اخیر را نزدیک شدن به نشست اف‌ای‌تی‌اف می‌دانند».

نشست گروه ویژه اقدام مالی، «اف‌ای‌تی‌اف»، از روز یک‌شنبه ۲۷ بهمن در پاریس آغاز شده است و تا روز جمعه دوم اسفند ادامه پیدا خواهد کرد.

این گروه بین‌المللی بر تصویب لوایح مربوط به مبارزه با پول‌شویی توسط ایران تأکید دارد، اما مخالفان این لوایح در ایران می‌گویند که در صورت تصویب این لوایح، کمک‌های مالی ایران به گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان با مشکل مواجه خواهد شد.

روزنامه «دنیای اقتصاد» با ذکر عدد ۱۴،۴۸۰ تومان برای هر دلار در روز پنج‌شنبه نوشت که بازار طلا، سکه و ارز در نخستین روز از اسفندماه شاهد رشد نسبی قیمت‌ها هستند و تنها یورو سیر نزولی را در پیش گرفت.

به نوشته این روزنامه، یورو، امروز به ۱۵،۳۹۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰٫۰۵ درصدی داشته است.

از سوی دیگر، امروز هر اونس طلا مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. هر اونس طلا که روز پیش به ۱،۶۰۶ تومان رسیده بود، امروز پنج‌شنبه، با رشد ۰،۰۸ درصدی به ۱،۶۰۷ دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *