در پی شیوع «ویروس کرونا» قم قرنطینه نمی‌‌شود: اعزام پلیس ضدشورش به قم! دعوت مسئولان و علما برای شرکت در انتخابات!

By | ۱۳۹۸-۱۲-۰۲

-مسئولان استان قم خبر دادند دو بیمارستان کامکار و فرقانی در قم برای قرنطینه آماده شده‌اند.
– مردم می‌گویند امکانات کافی برای مقابله با شیوع این بیماری در قم وجود ندارد.
-دولت از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد!
– محمدرضا قدیر مدیر دانشگاه علوم پزشکی قم از مردم خواسته به اجتماعات نروند و نگران هم نباشند!
– در چنین شرایطی، استاندار قم و مراجع تقلید مردم را دعوت به حضور گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده‌اند!
– مردم قم مانند دیگر نقاط ایران از نظر روانی به شدت زیرفشار قرار دارند چون اعتمادی به مسئولان جمهوری اسلامی ندارند و سخنان غیرمسئولانه بیشتر آنها را عصبی می‌کند به ویژه آنکه مقامات بجای اعزام تیم‌های امدادی و امکانات بهداشتی و درمانی، تیپی از پلیس ضدشورش را از تهران به قم اعزام کرده‌اند!

تصاویری که کاربران در شبکه‌های اجتماعی از شهر قم به اشتراک گذاشتند

 شیوع ویروس کرونا در قم و اعلام خبر فوت دو فرد مبتلا به این ویروس و همچنین ادامه‌ی دروغگویی و پنهانکاری مسئولان حکومتی درباره این رویداد نیز، وضعیت این شهر را بحرانی و مردم را به شدت نگران و عصبی کرده است.

مدارس و مراکز آموزش عالی این شهر روز پنجشنبه اول اسفند تعطیل اعلام شده است و گفته می‌شود بین یک تا دو هفته این تعطیلی ادامه خواهد داشت.

محمدرضا قدیر مدیر دانشگاه علوم پزشکی قم از مردم قم خواسته که به اجتماعات نروند ولی نگران شیوع کرونا هم نباشند! او گفته «دو بیمارستان کامکار و فرقانی قم برای قرنطینه آماده شده و افرادی که مشکوک به کرونا باشند به اینجاها آورده می‌شوند». با این حال مردم قم از کمبود امکانات بسیار نگران‌اند زیرا شنیده‌ها حاکیست تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بیشتر از آن است که مسئولان بطور رسمی اعلام کرده‌اند.

مردم در قم می‌گویند تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بالاست اما به دلیل آنکه تاثیر منفی در انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است جمعه دوم اسفند برگزار شود نداشته باشد مسئولان اطلاع‌رسانی دقیق نکرده‌ و نمی‌کنند.

معاون وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی ادعا کرده «کرونا کمتر از تصور مردم نگران‌کننده است!» وی با اشاره به شرایط برخی موارد مشکوک به این بیماری تاکید کرده «کسانی که در این بیماری گرفتار نارسایی تنفسی شوند کمتر از دو درصد هستند و این بیماری آن حد که مردم تصور می‌کنند نگران‌کننده نیست!»دکتر قاسم جان‌بابایی هشدار داده مردم باید از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کنند و تاکید کرده «شستن دست با آب و صابون بسیار اثرگذار است.»

با این حال مردم قم مانند دیگر نقاط ایران از نظر روانی به شدت زیرفشار قرار دارند چون اعتمادی به مسئولان جمهوری اسلامی ندارند و این سخنان غیرمسئولانه بیشتر آنها را عصبی می‌کند به ویژه آنکه مقامات بجای اعزام تیم‌های امدادی و امکانات بهداشتی و درمانی، تیپی از پلیس ضدشورش را از تهران به قم اعزام کرده‌اند! چند ویدئو در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد ادوات و ماشین‌های سرکوب از اتوبان تهران- قم به سمت این شهر در حرکت هستند.

علی ربیعی (عباد) سخنگوی دولت که این روزها به خاطر دروغ‌هایش مانند دیگر مسئولان رژیم دستمایه شوخی شهروندان قرار گرفته در توییتی نوشته «بر اساس دستور رییس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت و نماینده ستادکل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.»

‏وی در این توئیت از شرکت بقیه دستگاه‌های اجرایی در جلسات بنا به ضرورت خبر داد و گفت: «دولت از ابتدای شیوع کرونا در چین، در چند جلسه موضوع را بررسی و تصمیمات مقتضی در مرزها اتخاذ و وزارت بهداشت با حساسیت تمام موضوع را رصد و اقدامات لازم را انجام داده بود. اکنون که علائمی مشاهده شد نیازمند اقدامات جامع‌تر و همکاری همه شهروندان هستیم.»

دولت درحالی از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داده که باید پیش از اینها چنین ستادی تشکیل می‌شد. هنگامی که دو هفته پیش سازمان بهداشت جهانی در رابطه با شیوع کرونا «وضعیت اضطراری» اعلام کرد، بر این نکته تأکید شد که این وضعیت عمدتا درباره‌ی کشورهایی است که نظام بهداشت و درمان ضعیف دارند! دقیقا کشورهایی مانند ایران! اما نه تنها هیچ اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام نشد بلکه در حالی که شرکت‌های بین‌المللی پروازهای خود را به چین متوقف کردند، جمهوری اسلامی پرواز اضافه گذاشت تا با «ماهان ایر» مسافران چین را از ترکیه که دیگر شرکت‌ها حاضر به انتقال آنها نبودند، به ایران بیاورد و بعد به چین برساند! همچنین بر خلاف وعده‌هایی که داده شد، پروازهای دیگر ایران به چین متوقف نشد.

حالا فرستادن یگان ویژه به قم برای مقابله با کرونا در حالیست که رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت احتمال قرنطینه‌شدن شهر قم در پی ورود کرونا به این شهر را رد کرده و گفته «به هیچ‌وجه چنین بحثی مطرح نیست.»

چهارشنبه شب در شبکه‌‌های اجتماعی ویدئویی منتشر شد از فردی که با شرایط ویژه وی را به بیمارستان «فرمانیه» تهران منتقل می‌کنند و اینطور گفته شد که مبتلا به ویروس کروناست. کد نوشته شده بر روی آمبولانس (۰۲۵) یعنی متعلق به قم است.

این ویدئو از جمله آشکار کرد در شهر قم امکانات برای قرنطینه و مقابله با ویروس کرونا کافی نیست و مبتلایان مجبورند به شهرهای دیگر اعزام شوند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور این ویدئو را تایید کرده و گفته یک مورد مشکوک به کرونا از فرمانیه تهران به بیمارستان «شهدای یافت آباد» منتقل شده چون بیمارستان فرمانیه امکانات لازم برای قرنطینه را نداشت.

اهالی قم تصاویر مختلفی از وضعیت این شهر در توییتر به اشتراک گذاشته‌اند. بر اساس گزارش‌ها تردد در مناطق پر رفت و آمد کاهش چشمگیری پیدا کرده است. صف خرید ماسک در بعضی داروخانه‌ها طولانیست. برخی کارکنان ادارات دولتی ترجیح داده‌اند در محل کار حضور پیدا نکنند.

اینهمه در حالیست که همزمان استاندار قم و مراجع تقلید از مردم خواسته‌اند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند!

بهرام سرمست در اطلاعیه‌ای اعلام کرد «انتخابات ارزشمندترین دستاورد انقلاب اسلامی، عنصر همبستگی و وفاق ملی و تجلی عینی مشارکت مردم درتعیین سرنوشت خود است.» آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید استان قم نیز گفته «شرکت در انتخابات از الزامات شرعی است.»

بر اساس آخرین اطلاعات در حال حاضر ۶ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قم بستری‌اند و اعضای خانواده آنها نیز قرنطینه هستند.

گروهی از فعالان عراقی در شبکه‌های اجتماعی هشتگی را به نام «مرزها را با ایران ببندید» به راه انداخته‌اند. اهالی نجف هم از دولت خواستند که پروازها از نجف به ایران و برعکس را به خاطر جلوگیری از سرایت کرونا به حالت تعلیق درآورد.
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *