تعداد قربانیان کرونا در ایران به ۱۱ تن رسید

By | ۱۳۹۸-۱۲-۰۲

شمار قربانیان ابتلا به ویروس کرونا در دومین روز تایید رسمی شیوع آن در ایران بنابر اعلام منابع ایران‌اینترنشنال به ۱۱ تن رسیده است.

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، تعداد افرادی که در بیمارستان «کامکار-عرب‌نیا» در شهر قم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، به هشت نفر رسیده است و دو نفر هم در شمال ایران در پی آلودگی به ویروس جدید کرونا درگذشته‌اند.

همچنین بنابر این اطلاعات، یک زن ۳۵ ساله نیز در بیمارستان امام رضای قم بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشته و دو نفر از پرسنل بیمارستان کامکار-عرب‌نیا نیز در آی‌سی‌یو بستری شده‌اند.

پیشتر مقام‌های وزارت بهداشت از مرگ دو نفر آلوده به این ویروس در قم خبر داده بودند.

همچنین بر اساس این اطلاعات، در حالی که بیمارستان بهشتی در قم ۲۱۰۰ نفر پرسنل دارد، حدود ۲۰۰ ماسک L95 در این بیمارستان توزیع شده است.

اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال حاکی از آن است که رییس بیمارستان کامکار-عرب‌نیا اعلام کرده تا اطلاع ثانوی فقط متخصصان عفونی در درمانگاه این بیمارستان حضور داشته باشند.

منابعی به ایران اینترنشنال گفته‌اند چند مورد ابتلا به کرونا نیز در شهر مشهد شناسایی شده است. هنوز مقام‌های رسمی ایران در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

به گفته منابع ایران اینترنشنال، دو نفر هم در شمال ایران در پی آلودگی به ویروس جدید کرونا درگذشته‌اند. ایران اینترنشنال همچنین دریافته است که چهارشنبه شب دو فرد مبتلا به ویروس کرونا از بیمارستان فرمانیه به بیمارستان فیروزگر تهران منتقل شده‌اند.

پیشتر کیانوش جهانپور، رییس روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، از تایید ابتلای دو نفر در قم و یک نفر در اراک به ویروس جدید کرونا خبر داده و گفته بود که این افراد «در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند».

او ادامه داد: «با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید ۱۹ (بیماری ناشی از ویروس کرونا تایید شده در کشور به پنج نفر می‌رسد.»

همچنین محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از انتقال پنج فرد مشکوک دیگر از قم به بیمارستان‌های تهران خبر داد.

همزمان دو فرد مشکوک به آلودگی به ویروس جدید کرونا در شهرستان بابل در قرنطینه قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *