عراق، افغانستان و کویت: مسافر ایرانی نمی‌پذیریم

By | ۱۳۹۸-۱۲-۰۳

با شیوع ویروس کرونا در ایران، سه کشور همسایه، سفر شهروندان ایرانی را به کشورشان ممنوع کرده‌اند

دبیر انجمن شرکت‌های هوایی در ایران گفته است که عراق، افغانستان و کویت دیگر پذیرای مسافران ایرانی نخواهند بود.

مقصود اسعدی سامانی این سخنان را در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اعلام کرده است.

سامانی گفته است که عراق به صورت رسمی به ایران اطلاع داده که هیچ مسافر ایرانی را نمی‌پذیرد و صدور ویزا برای ایرانی‌ها را نیز متوقف کرده است.

بر این اساس عمده پروازهای میان عراق و ایران لغو شده است و فقط چند پرواز برای انتقال دیپلمات‌ها و شهروندان عراقی برقرار است: «پرواز بین ایران و عراق فقط برای جابه‌جایی دیپلمات‌ها و تبعه‌های عراقی در ایران است که تمام این پروازها هم با انجام قرنطینه‌های پزشکی انجام می‌شود. پروازهای بین ایران و عراق فقط برای عراقی‌هایی که در ایران حضور دارند و قصد بازگشت به کشورشان را دارند، انجام می‌شود. البته تعدادی پرواز هم برای انتقال ایرانی‌های ساکن عراق انجام می‌شود ولی از این پس تا تاریخ نامعلومی هیچ ویزایی برای ایرانی‌ها از سوی عراق صادر نخواهد شد.»

آقای سامانی همچنین گفته که کویت نیز تمامی پروازهای میان دو کشور را متوقف کرده است: «کویت به صورت رسمی اعلام کرده که هیچ پروازی را از ایران نمی‌پذیرد و تمامی پروازها بین ایران و کویت لغو شده است.»

او همچنین گفت، افغانستان نیز به صورت شفاهی مقررات مشابهی در مورد پروازهای میان دو کشور و پذیرش مسافران ایرانی وضع کرده است: « کشور افغانستان هم به صورت شفاهی درباره لغو پروازهای ایران و این کشور حرف زده است اما هنوز به صورت رسمی و کتبی چیزی را به ما اعلام نکرده‌اند.»

 با رشد سریع آمار مبتلایان به این ویروس، ایران پس از چین با گسترده‌ترین نرخ ابتلا به ویروس کرونا روبه‌رو شده است.

بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران، تاکنون ابتلای ۱۸ نفر به ویروس کرونا قطعی است. ۴ نفر از این افراد فوت شده‌اند. همچنین اعلام شده که ۷۳۵ نفر نیز با علائمی مشکوک در سراسر کشور بستری شده‌اند.

موارد قطعی مبتلایان به ویروس کرونا در استان‌های مرکزی، قم، گیلان و تهران مشاهده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *