تعطیلی مدارس تهران و دانشگاه های چند استان در پی گسترش کرونا

By | ۱۳۹۸-۱۲-۰۴

با افزایش تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و مرگ ۵ نفر،‌ وزارت ارشاد ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که تمام برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر ایران از فردا، یکشنبه ۴ اسفند ماه به مدت یک هفته تعطیل است.

اجرای تمام تئاترها و همچنین اکران فیلم‌های سینمایی متوقف می‌شود.

آموزش و پرورش هم از تعطیلی مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داده است.

خبرگزاری های ایران به نقل از مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران علت این تصمیم را “آماده سازی مدارس” و رعایت تمهیدات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن آنها عنوان کرده اند.

همزمان، مدارس و مراکز آموزشی استان قم نیز که شنبه تعطیل بودند، برای دو روز دیگر هم تعطیل شده اند.

استان مرکزی که یک مورد مرگ در اثر کرونا در شهر اراک داشته است، کلیه مدارس را به مدت یک هفته تعطیل کرده است. چند استان دیگر نیز مدارس را تعطیل کردند.

همزمان، بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تمامی دانشگاه‌هاو موسسات آموزش عالی استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران، مرکزی تا آخر هفته تعطیل است.

“ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش” نیز اعلام کرد که “از روز دوشنبه پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ تمام مسابقات ورزشی سراسر ایران و لیگ‌های دسته اول و دوم در تمام رده های سنی به مدت ۱۰ روز لغو می‌شود”

این در حالی است که در چارچوب مسابقات لیگ فوتبال فردا بازی استقلال با ذوب‌آهن اصفهان در تهران بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

به جز این بازی، سپاهان-پرسپولیس در اصفهان مسابقه می‌دهند و در مشهد قرار است شهرخودرو با نفت مسجدسلیمان بازی کند. اما هنوز مشخص نیست که این بازی ها بدون تماشاگر یا با تماشاگر برگزار خواهد شد.

به گزارش وزارت بهداشت ایران، تا ظهر روز شنبه ۱۹ نفر در قم، ۶ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان و یک نفر در اراک به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رییس “هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران” اعلام کرد که این سازمان “تمام تولیدات ماسک‌های شرکت‌های ایرانی را خریداری می‌کند و آن را برای توزیع رایگان آن را به وزارت بهداشت تحویل می‌دهد.

مهدی یوسفی، مدیر این سازمان گفت که به زودی با هماهنگی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، دستورالعمل ممنوعیت خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها ابلاغ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *