ویروس کرونا؛ ترکیه ‘تمام پروازهای مسافری و باربری ایران را متوقف کرد’

By | ۱۳۹۸-۱۲-۰۸

اداره کل هوانوردی غیرنظامی ترکیه اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران همه پروازهای مسافری و باربری میان دو کشور تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

به گزارش بی بی سی به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه در این اطلاعیه آمده است پروازهایی که از ایران به مقصد ترکیه انجام می‌شود، به هیچ وجه مسافرنمی‌پذیرد و تنها هواپیماهای ایرانی بدون مسافر می‌توانند وارد ترکیه شوند تا مسافران ایرانی را انتقال دهند. به گفته اداره هوانوردی ترکیه در این پروازها مسافران تبعه ترکیه پذیرفته نمی‌شوند.

هم‌زمان سخنگوی ایران ایر، هواپیمایی جمهوری اسلامی، امروز چهارشنبه ۲۶ فوریه (هفت اسفند) اعلام کرد که هواپیمایی کشوری ترکیه با ارسال نامه‌ای ” هرگونه پرواز ایرانی به کشورش را حتی برای فرود اضطراری و بدون مسافر ممنوع اعلام کرد.”

معصومه اصغرزاده، سخنگوی ایران ایر، گفته است که یک پرواز بدون مسافر که امروز برای بازگرداندن ایرانی‌ها به سوی ترکیه در حرکت بود، از میانه راه به ایران بازگردانده شده است.

با وجود این خانم اصغرزاده گفته است که ایران ایر بعد از رایزنی‌هایی از طریق دفتر خود و سفارت ایران توانسته مجوز پروازی برای بازگرداندن مسافران ایرانی را بگیرد و “این هواپیما به سمت استانبول پرواز کرده تا مسافران ایرانی را باز گرداند.”

پیش از اعلام توقف کل پروازها، خطوط هوایی ترکیه گفته بود که پروازهای خود به چهار شهر ایران را متوقف و پروازهای به تهران را کاهش می‌دهد.

روز سه‌شنبه ۲۵ فوریه (شش اسفند) سازمان هواپیمایی غیرنظامی امارات متحده عربی هم اعلام کرد که تمام پروازهای خود به ایران را به مدت یک هفته لغو می‌کند. خطوط هوایی قطر هم از کاهش پروازها به ایران خبر داده است.

در طی چند روز گذشته موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران به شدت افزایش یافته و به گفته وزارت بهداشت ایران شیوع این ویروس تا کنون ‌۱۹ کشته به جا گذاشته است.

طی چند روز گذشته بسیاری از کشورهای منطقه از شناسایی اولین موارد ابتلا به کرونا خبر داده و تقریبا همگی گفته‌اند که افراد مبتلا به ایران سفر کرده بودند.

به همین دلیل تعدادی از کشورهای همسایه مرزهای زمین خود با ایران را بسته‌اند و برای پروازهای هم تدابیر سخت‌گیرانه‌ای در نظر گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *