عضو اتاق بازرگانی: آن قدر در تنگنا هستیم که لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف تغییر عمده‌ای ایجاد نمی‌کند

By | ۱۳۹۸-۱۲-۰۹

حسن فروزان‌فر، عضو اتاق بازرگانی ایران، گفت با توجه به این که بانک‌ها و شرکت‌های خارجی حاضر به تعامل با اقتصاد ایران نبودند، بازگشت ایران به فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف اتفاق جدید و مهمی نبود.

او که روز جمعه، ۹ اسفند، با خبرگزاری ایرنا گفت‌وگو کرده است، با اشاره به عدم همکاری بانک‌هایی چون «کونلون‌بانک چین» گفته است: «آن قدر در تنگنا هستیم که عملا ورود به لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف تغییرات عمده‌ای در تعاملات با دنیا فراهم نمی‌کند.»

به گفته این فعال اقتصادی، ورود ایران به لیست سیاه باعث متوقف شدن کامل تعاملات تجاری شده و بازرگانان ایرانی مجبورند با صرف هزینه و زمان بیشتر، فعالیت‌های محدود تجاری انجام دهند.

به گزارش رادیو فردا، گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی،‌ اف‌ای‌تی‌اف، روز جمعه، دوم اسفندماه، اعلام کرد که ایران را به فهرست سیاه خود بازگردانده است.

«گروه ویژه اقدام مالی» نهادی بین‌المللی که با هدف مبارزه با پول‌شویی در سطح جهان فعالیت می‌کند، تصویب این لوایح را برای جلوگیری از محدودیت‌های نظام پولی و مالی این نهاد بر نظام بانکی ایران لازم می‌داند.

این گروه خواستار تصویب لوایح مربوط به کنوانسیون‌های پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم در ایران است. این لوایح از یک‌ سال پیش در مجمع تشخیص مصلحت بدون تعیین تکلیف باقی مانده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *