اجساد قربانیان کرونا در قم «تلنبار» شده‌اند؛ مرگ «چند عضو» بعضی از خانواده‌ها در گیلان

By | ۱۳۹۸-۱۲-۱۵

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان می‌گوید شیوع کرونا در این استان به انداز‌ه‌ای است که بعضی خانواده‌ها طی مدتی کوتاه چند عضو خود را از دست داده‌اند. یک نماینده مجلس هم از «تلنبار شدن اجساد» قربانیان کرونا در قم خبر داد.

گیلان و قم در کنار تهران سه استانی هستند که شیوع کرونا در آنها بسیار فراگیر بوده است. مقام‌های جمهوری اسلامی آمار تفکیکی شمار جان‌باختگان در این استان‌ها را هنوز اعلام نکرده‌اند.

مهدی شادنوش، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت بیماری کرونا در گیلان، روز پنج‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا گفت که خطر شیوع ویروس کرونا در سراسر استان «بسیار بالاست و همه در خطرند.»

آقای شادنوش شرایط بیمارستان‌ها در استان گیلان را «وخیم» توصیف کرده و گفت در این بیمارستان‌ها «افرادی هستند که طی مدت زمان کوتاهی پدر، مادر و عزیزان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند و هم اکنون عزیزی دیگر را در بیمارستان دارند.»

وی «تنها عامل» موثر در کاهش شیوع ویروس کرونا را ماندن در خانه‌ و رعایت کامل اصول و توصیه‌های بهداشتی عنوان کرد.

پیش از وی نیز غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس، اعلام کرده بود از قبرستان‌ها آمار «خیلی وحشتناکی» درباره شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران در اختیار دارد.

عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مجلس،‌نیز خواستار الزامی‌ شدن قرنطینه خانگی در قم و رشت شد، پیش از آن که به قول وی، «در تعداد کشته‌شدگان رکورددار جهانی نشده‌ایم.»

وی در انتقاد از قرنطینه‌ نشدن شهر‌ها هنگام شیوع کرونا نوشت: «‌تلنبار شدن اجساد در قم و درماندگی مردم ‎رشت گواه ناکارآمدی‌های صورت گرفته در این اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع ‎کروناست.»

توئیت وی در زمینه «تلنبار شدن» اجساد قربانیان کرونا در قم پس از آن منتشر می‌شود که در روزهای اخیر ویدئویی از انبوه اجساد در غسالخانه قم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اما معاون دادستان قم اعلام کرد که «عامل انتشار» این فیلم «در همان ساعات اولیه» بازداشت شده است.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس، که گفته می‌شود خود نیز به کرونا مبتلا شده، در روزهای گذشته گفته بود که در شهر قم روزانه «ده نفر» بر اثر ابتلا به کرونا جان می‌دهند.

وی از آن چه پنهان‌کاری دولت و وزارت بهداشت در مورد شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ایران نامید، به شدت انتقاد کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *