آخرین آمار رسمی ایران درباره کرونا… ۱۲۴ فوتی و ۴۷۴۷ مبتلا

By | ۱۳۹۸-۱۲-۱۶

منابع خبری ایران روز جمعه 6 مارس 2020 گزارش دادند که از آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران یعنی از روز 29 بهمن ماه تاکنون 4747 نفر در کشور به این ویروس مبتلا شده‌ و 124 نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از جمله افرادی که در روز گذشته به دلیل ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، «حجت‌الاسلام خلفی» معاون قضایی قوه قضاییه، «حسین شیخ‌الاسلام» مشاور اسبق وزارت خارجه و معاونت امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بودند.

طبق این گزارش همچنین یک پرستار دیگر نیز در رشت در پی ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

روز گذشته وزیر بهداشت ایران اعلام کرد، براساس گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مهدکودک‌ها، مراکز روزانه بهزیستی، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال تعطیل خواهند بود و محدودیت تردد در تمامی محورهای مواصلاتی کشور برقرار است. نمکی با گلایه از «برخی هموطنانی که به مصوبات وزارت بهداشت بی‌توجهی می‌کنند» از مردم خواست تا جایی که امکان دارد از منازل خارج نشوند و خودقرنطینگی کنند.

تهران کانون اصلی کرونا شده است

از سوی دیگر کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، گفت: «ترافیک سنگینی در مسیرهای شمالی کشور برقرار شده است، علیرغم همه هشدارها و مشکلاتی که این سفرها می‌تواند برای هموطنان داشته باشد، اما ما باز هم با آمار بالای ترافیک در این مسیرها روبه‌رو هستیم، این استان‌ها به هیچ وجه آمادگی پذیرایی از این مسافران را ندارند.»

وی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا از ظهر روز گذشته تا امروز گفت: «1234مورد قطعی بر آمار اضافه شده است. با توحه به فعال شدن نظام آزمایشگاهی کشور و فعالیت ۲۵ آزمایشگاه در سراسر کشور قاعدتا در سرعت تشخیص قطعی تاثیر گذاشته و نمودار صعودی ابتلا را داریم و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: «مجموع آمار مبتلایان قطعی به 4747 نفر رسیده است. 1413 نفر در استان تهران مبتلا داریم که نسبت به جمعیت عدد بالایی است و بنابراین تهران کانون بیماری تلقی می‌شود.»

جهانپور با اشاره به آمار بیماران مبتلا به «کووید 19» به تفکیک استان‌های ایران، گفت: «تهران 1413 نفر، گیلان 424 نفر، قم 523 نفر، مرکزی 228 نفر، قزوین 176 نفر، البرز 302 نفر، اصفهان 388 نفر، فارس 81 نفر، خوزستان 63 نفر، لرستان 80 نفر، کردستان 42 نفر، آذربایجان شرقی 75 نفر، آذربایجان غربی11 نفر، اردبیل 40 نفر، خراسان رضوی 89نفر، خراسان جنوبی 18 نفر، خراسان شمالی 15 نفر، سیستان و بلوچستان 21 نفر، کرمان 25 نفر، کرمانشاه 27 نفر، بوشهر 5 نفر، یزد57 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 6 نفر، چهارمحال و بختیاری 14 نفر، زنجان 50 نفر، سمنان 114 نفر، ایلام 13 نفر، مازندران 301 نفر، گلستان 104 نفر، هرمزگان 19 نفر و همدان 23 نفر مبتلا دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *