نامه نسرین ستوده از زندان به مناسبت روز جهانی زن: نقض حقوق زنان در ایران، قاعده‌مند انجام می‌شود

By | ۱۳۹۸-۱۲-۱۸

نسرین ستوده، فعال برجسته حقوق زنان که در ایران زندانی است، در یادداشتی به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن، که از زندان اوین برای نشریه تایم ارسال کرده، خواستار تلاش مردم برای برقراری صلح در جهان شده است.

خانم ستوده، با اشاره به بازداشتش در اواخر بهار گذشته توسط ماموران جمهوری اسلامی و سپس صدور حکم غیابی برای او، می‌نویسد که حکم پنج سال زندان من به دلیل فعالیت‌هایم به عنوان وکیل حقوق بشر و حقوق زنان بوده است.

وی در این یادداشت که جمعه ششم مارس در وبسایت نشریه تایم منتشر شد نوشته است، چند ماه بعد از صدور حکم هفت اتهام دیگر علیه من مطرح شد و من در مجموع به ۳۳ سال حبس، به علاوه ۱۴۸ ضربه شلاق، محکوم شدم.

این فعال زندانی ایرانی در ادامه، ضمن تشریح وضعیت محل نگهداری خود در بند زنان زندان اوین و فعالیت‌های روزانه خود و هم‌بندی‌هایش، می‌نویسد گاهی اوقات برای زندانیان کلاس‌هایی درباره موضوع‌های حقوق بشری می‌گذارد.

به گفته خانم ستوده، ایران کشوری است که نقض حقوق زنان در آن به صورت قاعده‌مند انجام می‌شود و این دلیل مهم دیگری است که روز جهانی زن را باید گرامی داشت.

وی، با اشاره شیوع ویروس جدید کرونا در کشور که سلامتی زندانیان را به خطر انداخته است، از حکومت جمهوری اسلامی خواسته است به خصومت و دشمنی خود با دنیا پایان داده و به جهان با دیده صلح و احترام به انسان‌ها بنگرد.

نسرین ستوده در ادامه این یادداشت، با بیان این که من به ویژه دست خود را به سوی شهروندان ایالات متحده آمریکا دراز می‌کنم، می‌نویسد که دولت‌های ما سال‌هاست که بدون کمترین توجهی به ما، دشمن یکدیگر هستند.

وی در پایان به مناسبت هشتم مارس (هجدهم اسفند) از همه شهروندان ایرانی در سراسر جهان خواسته است به تلاش او و دیگر همفکرانش برای صلح بپیوندند؛ صلحی که به گفته او یک امر بنیادین برای نجات بشریت محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *