اورژانس: ۷ کشته، ۹ مصدوم و ۲ مفقودی در سیلاب استان های جنوبی

By | ۱۳۹۹-۰۱-۰۴

دستور العمل مقابله با حوادث جوی که از سال گذشته تایید شده بود پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی در سال ٩٩ به همه دانشگاه ها به خصوص در استان های درگیر ابلاغ شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جانباختن 7 تن و مصدومیت 9 تن بر اثر حوادث جوی سیلاب در استان های جنوبی کشور خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بارش در استان های جنوبی کشور طبق اطلاعیه های سازمان هواشناسی اعلام شده بود وجود دارد و تا ساعت ١٩:٣٠ دقیقه سوم فروردین در استان های هرمزگان، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان شاهد بارش باران بودیم.

وی با بیان اینکه اقداماتی در این حوزه از سوی وزارت بهداشت انجام شده است گفت: دستور العمل مقابله با حوادث جوی که از سال گذشته تایید شده بود پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی در سال ٩٩ به همه دانشگاه ها به خصوص در استان های درگیر ابلاغ شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: به صورت مرتب هم با مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی و هم با روسای مراکز اورژانس استان های درگیر کنفرانس های لازم انجام شده است.

خالدی با بیان اینکه این حوادث جوی تا کنون سه مصدوم اعزامی بر جای گذاشته است گفت: دو تن از این مصدومان در بندر کنگان بوشهر و یک نفر در داراب دچار حادثه شده اند. همچنین متاسفانه یک خانم ٣٢ ساله و یک دختر پنج ساله در بندرعباس و یک مرد ۵٨ ساله در لارستان در اثر گرفتار شدن خودرو در مسیر سیلاب جان خود را از دست داده اند.

دو نفر هم در شهرستان رودان مفقود شده‌اند.

خالدی این را هم گفت که بحث انسداد برخی محور های فرعی در ریگان و کهنوج مطرح است.

خالدی با تاکید بر اینکه تمام اورژانس پیش بیمارستانی در استان های درگیر در حالت آماده باش هستند گفت: توسط مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت رصد وضعیت سیلاب ها در دستور کار قرار دارد و آمادگی های لازم مطرح است. از تجارب سیلاب نیز در حال بهره برداری هستیم و امیدواریم شرایط همچون سال گذشته نشود هرچند که آمادگی های لازم در حال انجام است و گزارش های لازم نشان دهنده افزایش آمادگی در این خصوص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *