آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۲ هزار نفر نزدیک شد؛ رشد ۱۳درصدی مرگ‌ومیر کرونا در تهران

By | ۱۳۹۹-۰۱-۰۵

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از جان باختن ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر بیماری کرونا خبر داد. بدین ترتیب طبق آمار رسمی، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران به ۱۹۳۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور که روز سه‌شنبه ۵ فروردین گزارش روزانه آمار کرونا در ایران را ارائه می‌کرد، تعداد کل افراد مبتلا به کرونا در ایران را ۲۴ هزار و ۸۱ نفر اعلام کرد.

به گفته او در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است. به گفته آقای جهانپور، تاکنون ۸۹۱۳ نفر از کل افراد مبتلاشده، بهبود یافته‌اند.

مسئولان وزارت بهداشت از روز ۴ فروردین ارائه آمار تفکیکی ابتلا به کرونا در استان‌های مختلف را متوقف کرده‌‌اند.

به‌خاک‌سپاری عبدالله سید احمدی‌ زاویه، سردبیر شیفت بامدادی خبرگزاری فارس

مقام‌های این وزارتخانه اعلام می‌کنند که آمار آنها به استناد پاسخ تست نهایی از افراد است و افرادی را که در گذشته علائم بالینی داشته‌اند در آمار خود لحاظ نمی‌کنند. تعدادی از نمایندگان مجلس ایران نیز اعلام کرده‌اند که آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت بسیار کمتر از رقم واقعی است.

بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تاکنون ۵۵ هزار و ۳۴۴ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.

بر اساس این آمار، همچنین ۲۷۰۳ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.

رشد ۱۳درصدی مرگ و میر کرونا در تهران

کیانوش جهان‌پور همچنین روز سه‌شنبه ۵ فروردین در یک نشست خبری که به روش ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد، خبر رشد ۱۳درصدی رشد مرگ و میر بیماران کرونایی در تهران را تایید کرد و گفت: «به طور میانگین هر ۱۰ تا ۱۲ دقیقه یک ایرانی جان خود را در اثر این بیماری از دست می‌دهد».

او گفت در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی، «کماکان شیب تند افزایشی موارد جدید ابتلا» وجود دارد و «با یکی دو هفته ماندن در منزل نمی‌توانیم وارد فاز مهار بیماری شویم و زمان بیشتری برای مهار نیاز است».

تمدید مرخصی زندانیان تا پایان فروردین

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران از تصویب تمدید مرخصی زندانیان تا پایان فروردین ۹۵ خبر داده است.

او که روز ۵ فروردین در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا سخن می‌گفت، با اشاره به زمان مرخصی قبلی زندانیان که تا ۱۵ فروردین بود، گفت: «تصمیم‌گیری شد که مرخصی آنها تا پایان فروردین فعلا ادامه پیدا کند تا اگر بعد به تصمیمات دیگری رسیدیم، تمدید شود».

قوه قضائیه ایران اعلام کرده است که برای جلوگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها، ۸۵ هزار زندانی را آزاد کرده است.

​درگذشت یک دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی

خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که یکی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس درگذشته است.

این دانشجوی دختر اهل شهرستان گرمسار بوده و در رشته روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به تحصیل بود.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *