آماده باش برای آغاز رزمایش بیولوژیک سپاه در ایران

By | ۱۳۹۹-۰۱-۰۶

برای مبارزه با کرونا در سه‌هزار نقطه ایران عملیات پاکسازی انجام خواهد شد

به گزارش سپاه نیوز محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی در نشست خبری با عنوان «اعلام برنامه‌های رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور» خبر از آغاز رزمایش بیولوژیک سپاه در جهت مبارزه با ویروس کرونا داد.

این فرمانده سپاه با اشاره به اینکه اقدامات یک ماه گذشته نیروی زمینی سپاه در خصوص مبارزه با ویروس کرونا برابر فرامین رهبر جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شده گفت: «این رزمایش از ششم فروردین سال‌جاری آغاز به کار خواهد کرد».

به گفته این فرمانده سپاه «در این رزمایش از تمام ظرفیت‌های بیمارستانی سیار و ثابت استفاده خواهد شد و سه هزار نقطه در سراسر کشور و ۱۰۰ نقطه در تهران عملیات پاکسازی انجام خواهد شد».

به گفته این مقام سپاهی «این رزمایش با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا و متناسب با سیاست‌های ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود؛ همچنین این رزمایش دربرگیرنده کل سپاه و با محوریت نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود».

محمد پاکپور گفت: در یک ماه گذشته اقدامات خوبی در جهت پاکسازی مراکز تفریحی، عمومی، فرودگاهی، پایانه‌های مسافربری و فروشگاه‌ها توسط تجهیزات جنگ نوین نیرو زمینی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده که مثمر ثمر بود و خیلی از عملیات‌ها تخصصی بوده است.

 محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان این ادعا که در طول یک‌ماه گذشته عملیات‌های «پاکسازی تخصصی» بسیاری صورت گرفته، گفت: «آن چیزی که توسط جنگ نوین سپاه انجام شده عملیات خاص بود چرا که با تجهیزات مختص به آلودگی‌های خاص پاکسازی صورت گرفته است.»

این سردار سپاه هم‌چنین مدعی شد که «بیمارستان بقیه‌الله بیشترین بیمار کرونایی و بیشترین ترخیص و کمترین تلفات را داشته است». بیمارستانی که متعلق به مجموعه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی‌ست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه کار پاکسازی معابر و نقاط شناسایی شده توسط میلیون‌ها لیتر مواد ضد عفونی انجام شده است، گفت: «میلیون‌ها لیتر مواد ضدعفونی آماده شده است که در رزمایش جدید از آن استفاده شود.»

این فرمانده سپاه هم‌چنین در شبکه دوم تلویزیون ایران حاضر شد و جدای از نشست خبری در رسانه ملی نیز اعلام کرد که فردا روز شروع عملیات «بیولوژیک» سپاه خواهد بود.

پیش‌تر و در فاصله یک هفته مانده تا شروع سال جدید شمسی محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده بود «ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی و تماس تلفنی و در صورت ضرورت، بسیار اندک با مراجعه مورد رصد قرار می‌گیرند و افراد مشکوک به بیماری مشخص می‌شوند».

باقری گفته است که نیروهای مسلح با همکاری وزارت کشور در ایران، روند «خلوت کردن» را در سراسر ایران اجرایی خواهد کرد: « کمیته انتظامی و امنیتی ما به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها که با تصمیم ملی اتخاذ می‌شود را انجام می‌دهند. این کار هم در ۲۴ ساعت آینده سازمان‌دهی خواهد شد.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران، پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، در دو نوبت گسترش این ویروس را مرتبط با تئوری جنگ‌های بیولوژیک دشمنان و در راس آنها آمریکا دانست.

رپایی رزمایش بیولوژیک و ایجاد قرارگاهی در نیروهای نظامی و مستقل از دولت از آنجا نشأت می‌گیرد که رهبر جمهوری اسلامی ویروس کرونا را نتیجه جنگ بیولوژیک آمریکا علیه رقبا و دشمنانش می‌داند.

او در سخنرانی نوروزی خود خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «شما متهم هستید که خودتان این ویروس را ایجاد کرده‌اید»

این روایت جنگ «بیوتروریسم» آمریکایی که توسط علی خامنه‌ای و نزدیکان وی بسیار بر آن تاکید شده است، باعث شده تا روایت نیروهای نظامی و در راس آنها سپاه از انجام خدمات در مبارزه با ویروس کرونا از ادبیانی هم‌چون «رزمایش دفاع بیولوژیک» استفاده کنند.

حضور نیروهای نظامی در بسیاری از کشورها برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا مرسوم شده است و در بسیاری از کشورها نیروهای ارتش در کار امدادرسانی و قرنطینه شهرها هم‌پای دیگر ارگان‌های خدماتی و پزشکی، اتفاق افتاده است.

شدت گرفتن شیوع کرونا در ایران و بی‌کفایتی شدید مقامات مسئول حکومتی باعث شده که فرصت مبارزه ریشه‌ای با بحران کرونا در بسیاری از شهرها از بین برود. عدم قرنطینه مناسب شهرهای منشاء ویروس از یک‌سو و از دست دادن زمان زیاد تا متقاعد کردن مقامات مذهبی کشور در شهرهای مشهد و قم برای بستن اماکن پر جمعیت مذهبی، باعث شد تا بحران کرونا در شهرهای ایران بیش از پیش جدی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *