انفجار پایانه گازی ایران در مرز بازرگان با ترکیه, مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران: انفجار خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه اقدام تروریستی است

By | ۱۳۹۹-۰۱-۱۲

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، اعلام کرد که انفجار در خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه در نزدیکی مرز زمینی گمرک بازرگان در نتیجه یک عمیات تروریستی صورت گرفت.

در خط لوله انتقال گاز از ایران به ترکیه که در حال حاضر بزرگ‌ترین مشتری گاز طبیعی ایران است و قرارداد 25 ساله صادرات با این کشور را امضا کرده است، انفجاری رخ داد.

مهدی جمشیدی‌دانا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، سه‌شنبه 12 فروردین 1399، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «صبح امروز در خطوط انتقال گاز ایران به کشور ترکیه انفجاری توسط گرو‌های تروریستی صورت گرفت».

او از اعزام «نیروهای امدادی به مرز زمینی خاک ایران» برای ارزیابی حادثه، خبر داد که معلوم شد این انفجار در خاک ترکیه صورت گرفته است.

جمشیدی‌دانا، از عدم حضور نماینده مقیم ترکیه در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد که باعث شده خبر‌ها به طور دقیق دریافت نشود و همراه با تاخیر باشد.

او محل وقوع این انفجار را 1.5 کیلومتری بعد از مرز بازرگان در خاک ترکیه دانست که باعث شده در حال حاضر انتقال گاز به کشور ترکیه قطع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *