ابتلای قطعی ۲۳ نماینده مجلس شورای اسلامی به کرونا تایید شد

By | ۱۳۹۹-۰۱-۱۳

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین خبر داد که از ۱۰۰ نماینده مجلس تست ابتلا به کرونا گرفته شده که نتیجه تست ۲۳ نفر از آنها مثبت بوده است.

اسدالله عباسی گفت که ۴۰ نماینده دیگر نیز مشکوک به داشتن کرونا بودند.

احمد امیر آبادی و مجتبی ذالنوری دو نماینده قم اولین نمایندگانی بودند که خبر ابتلای آنها به کرونا منتشر شد. فاطمه رهبر، منتخب تهران، و محمدعلی رمضانی، نماینده منتخب آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم، نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی از هفته دوم اسفند پارسال تعطیل است. به همین دلیل و در پی رد شدن کلیات بودجه ۹۹ در مجلس، با حکم حکومتی رهبر جمهوری اسلامی مصوبه کمیسیون تلفیق به عنوان مصوبه کل مجلس به شورای نگهبان ارسال شد.

۴۲ نماینده روز دوشنبه به تعطیلی مجلس اعتراض کرده‌ و خواستار برگزاری جلسات آن شدند. مجلس پس از شیوع کرونا چند جلسه را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کرده و برخی نمایندگان این اقدام را «غیر قانونی» دانسته‌اند.

به جز نمایندگان مجلس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران، تعدادی از اعضای کابینه، دو مقام دفتر رهبر جمهوری اسلامی و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی به کرونا مبتلا شده‌اند.

در هفته‌های گذشته همچنین گزارش‌های رسمی درباره جان باختن چند مقام و چهره سیاسی جمهوری اسلامی بر اثر ابتلا به کرونا منتشر شد.

از جمله این افراد می‌توان به فوت محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین شیخ‌الاسلام، معاون سابق وزیر خارجه، احمد تویسرکانی، مشاور رئیس قوه قضائیه، و هادی خسروشاهی، سفیر سابق ایران در واتیکان اشاره کرد.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *