نمکی,وزیر بهداشت ایران: برخی توصیه کردند کرونا را قبل انتخابات اعلام نکنیم

By | ۱۳۹۹-۰۱-۱۹

وزیر بهداشت ایران امروز با حضور در صحن علنی مجلس این کشور برای ارائه گزارش اقدامات در مبارزه با ویروس کرونا گفت برخی توصیه کرده بودند اعلام ورود ویروس کرونا قبل از انتخابات صحیح نیست.

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان با حضور در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج موارد ابتلا به ویروس کرونا، برخی توصیه داشتند که اعلام این موارد قبل از انتخابات مجلس درست نیست، بنده اعتقادم همواره بر این است که صداقت و راستگویی به مردم، بزرگترین سرمایه اجتماعی است که باید حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمکی گفت: در حال حاضر کشور در مرحله مدیریت بیماری است و نباید دچار توهم شده و تصور کرد که به مرحله مهار و کنترل رسیده‌ایم. امیدواریم در پایان اردیبهشت به مرحله مهار کرونا برسیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 تا 50 درصد تخت های بیمارستانی در ایران خالی است، اظهار کرد: تاکنون 71 میلیون نفر در بستر پرونده الکترونیک در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا شرکت کرده‌اند، در حال حاضر حداقل 30 تا 50 درصد تخت‌های بیمارستان‌های ایران خالی است، علاوه بر این تعداد حدود 15 هزار تخت در نقاهتگاه‌ها آماده است.

نمکی با اشاره به اجرای طرح بسیج مقابله با کرونا و افزایش بیماریابی تصریح کرد: به همین دلیل آمار بیماران کرونایی روزانه افزایش می‌یابد اما باید به این نکته توجه کرد که با اجرای طرح مذکور بار بیمارستان‌ها کاهش و رسیدگی به بیماران افزایش پیدا کرد. فاصله بین مرگ و میر و تعداد افراد آلوده کاهش چشمگیری یافته است به گونه‌ای که از نظر ابتلا در دنیا در مرتبه هفتم و از نظر مرگ و میر ششم هستیم که این عدد در روزهای آینده مطلوب تر می‌شود.

وزیر بهداشت همچنین درباره آغاز به کار صنعت گفت: نمی‌توان تولید و صنعت را تعطیل کرد، باید با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشت از فروپاشی اقتصادی جلوگیری کرده و کرونا را مدیریت کنیم. هیچ پدیده‌ای برای اقتصاد کشور سهمگین‌تر از طولانی‌تر شدن مدیریت بیماری کرونا نیست. باید این ویروس در حداقل زمان مهار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *