کشف دو و نیم تن مواد مخدر در پایتخت در ۲۰ روز نخست فروردین

By | ۱۳۹۹-۰۱-۲۰

رئیس پلیس پایتخت از کشف دو و نیم تن انواع مواد مخدر در ۲۰ روز نخست فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با بیان اینکه در راه مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر با پی جویی ها و پیگیری های مستمر و پیچیده در ۲ ماه گذشته موفق به شناسایی اعضای یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر که از مرزهای جنوب شرق و شرق کشور با شگردهای خاصی انواع مواد مخدر را وارد پایتخت می‌کردند، شدند، افزود: از اعضای این باند بزرگ بالغ بر یک تن و ۵۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و تاکنون ۴ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر دو و نیم تن انواع مواد مخدر در پایتخت کشف شده که این میزان نسبت به کشفیات مشابه سال قبل ۲۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با هشدار به قاچاقچیان مواد مخدر، بیان داشت: پلیس با تمام توان خود و با اشرافیت خوبی که در این حوزه ایجاد شده است مبارزه بی امان و مضاعفی را با سوداگران مرگ خواهد داشت.

سردار رحیمی با اشاره به رهاسازی برخی معتادان متجاهر در پی شروع کرونا، عنوان داشت: حدود ۷ هزار معتاد متجاهر در اسفند ماه سال گذشته آزاد شدند که این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر برگرداندن این افراد به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد هستیم، افزود: در مرکز مهر سروش که تحت نظارت و مدیریت پلیس پایتخت می باشد، علیرغم اینکه تا کنون حتی یک نفر را هم آزاد نکرده ایم، به لطف خدا تاکنون با توجه به رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در این مرکز کسی به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

وی افزود: روزانه در مرکز مهر سروش ۱۰ هزار ماسک با رعایت اصول دقیق بهداشتی تهیه و تولید که پس از استریل شدن مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰ درصد در حوزه کشف جرایم دستگیری مجرمان و همچنین  ۱۲ درصد در حوزه وقوع به خصوص در حوزه جرایم خرد افزایش داشته‌ایم، گفت: در بحث کشف جرم با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته رتبه سی ام کشور هستیم و همه توان خود را برای کشف جرم و دستگیری مجرمان به کار بسته ایم.

وی با اشاره به تشکیل جلساتی در استانداری و همچنین وزارت بهداشت در خصوص رهاسازی معتادان متجاهر، اظهار داشت: آمادگی لازم را برای جمع آوری معتادان از سطح شهر داریم چراکه برخی از این افراد می توانند موجبات شیوع برخی بیماری ها را ایجاد کنند.

بنا براعلام سایت پلیس، رحیمی در پایان با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی که در آن خانمی در جلوی یکی از کانکس های پلیس حرکات و سخنان ناشایستی را از خود نشان می دهد، گفت: بلافاصله این شخص شناسایی و دستگیر که برابر آخرین خبرهای به دست آمده وی دارای مشکل روحی و روانی بوده و پرونده آن از طریق مرجع قضائی در حال پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *