صادق زیباکلام: کفگیر دولت به ته دیگ خورده است

By | ۱۳۹۹-۰۱-۲۰
صادق زیباکلام، فعال اصلاح طلب گفت: ممکن است چنین عقیده‌ای در پس ذهن آقای روحانی و برخی مقامات دولتی باشد. اما لغو تحریم از طریق کرونا از اهمیت درجه دوم و یا سوم برای آقای روحانی برخوردار است.

فرارو: صادق زیباکلام، فعال اصلاح طلب گفت: ممکن است چنین عقیده‌ای در پس ذهن آقای روحانی و برخی مقامات دولتی باشد. اما لغو تحریم از طریق کرونا از اهمیت درجه دوم و یا سوم برای آقای روحانی برخوردار است.

زیباکلام:

دلیل مهمتر روحانی که باعث می‌شود او قرنطینه و مقرارات سفت و سخت برای کرونا وضع نکند و دستور آغاز فعالیت کسب و کار‌ها را دهد، مسائل قرص و محکم اقتصادی است.

روحانی انتخاب بسیار سختی دارد. راه اول این است که قرنطینه سفت و سخت را تحمل کنند و در نتیجه هزینه‌های اقتصادی هنگفتی برای کشور ببار بیاید. در حالیکه ایران تحریم است و کسری بودجه سنگینی هم وجود دارد.

با قرنطینه دست کم هفت میلیون نفر از کار بیکار می‌شوند و معیشت آن‌ها و خانواده هایشان به خطر می‌افتد. روحانی انتخاب کرده است که چرخ اقتصاد نخوابد و معیشت بخش وسیعی از مردم کمتر به خطر بیافتد.

البته این تصمیم فقط متعلق به روحانی نیست و احتمالا در مجموعه نظام نیز بسیاری از مقامات با این تصمیم همراهی دارند، هر چند ممکن است برخی هم مخالف باشند.

دولت از صندوق ذخیره ارزی برای کرونا برداشت می‌کند معنای این اقدام آن است که پولی وجود ندارد. هنوز قرنطینه‌ای اجرا نشده کفگیر دولت به ته دیگ خورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *