افزایش ۲۳ درصدی ترددهای جاده‌ای در ایران پس از کاهش محدودیت‌ها 

By | ۱۳۹۹-۰۲-۰۸

با لغو کامل همه محدودیت‌های جاده‌ای از ابتدای اردیبهشت ماه در ایران و باز شدن کسب و کارها، مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس می‌گوید که “میانگین تردد در جاده‌های کشور در هفته اول اردیبهشت نسبت به هفته آخر فروردین ماه ۲۳ درصد افزایش داشته است”.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، نادر رحمانی، درباره اینکه آیا جاده‌ای به دلیل پیشگیری از کرونا مسدود است یا خیر، گفته است: “طبق دستور واصله از ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی محدودیت‌های ترافیکی در این خصوص برداشته شده و ترددها به شکل عادی در جریان است”.

محدودیت‌های اعمال شده در ایران که از اسفند سال ۱۳۹۸ و با شیوع کرونا آغاز شد شامل منع آمد و شد بین استان‌ها نیز می‌گردید که با هدف کاهش سفرهای نوروزی به اجرا در آمده بود. اخیرا در دو مرحله این محدودیت‌ها لغو شده است و ابتدا از ۲۳ فروردین برخی کسب و کارها اجازه فعالیت یافتند و سپس از اول اردیبهشت تمامی محدویت های رفت و آمد بین استانهای ایران لغو شد.

برخی از متخصصان با تعدیل و کاهش محدودیت‌ها مخالف هستند و می‌گویند که این اقدام باعث ایجاد موج دوم کرونا در کشور می‌شود. آنها اعمال محدودیت‌ها را برای مبارزه با ویروس کرونا، حیاتی می‌دانند.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی، فعالیت برخی از “مشاغل کم خطر” آغاز شده است که این تصمیم هم با انتقاد متخصصان و برخی از کاربران شبکه های اجتماعی رو به رو شده است.

دولت ایران می گوید توان مالی تعطیل نگه داشتن مشاغل را ندارد و خطر بیکاری میلیون ها ایرانی را تهدید می کند.

برخی نمایندگان مجلس اسلامی و مسئولان وزارت بهداشت در استان‌های مختلف نسبت به موج دوم شیوع کرونا با توجه به لغو همه محدودیت‌ها هشدار داده‌اند اما ستاد مقابله با کرونا در ایران روز گذشته اعلام کرد که از نیمه اردیبهشت و یا نیمه ماه رمضان مساجد و اماکن مذهبی نیز امکان باز شدن را خواهند داشت.
بی بی سی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *